Wybrane aspekty innowacyjności przedsiębiorstw funkcjonujących w UE
Abstrakt
W publikacji autor omawia dwie kwestie: istotę innowacji i ich rolę w rozwoju przedsię-biorstw oraz wzrost ich konkurencyjności wraz z empirycznymi aspektami poziomu inno-wacyjności opisanego trzema miernikami – powszechnością wprowadzania innowacji, wpływem wprowadzonych innowacji na obroty przedsiębiorstw, powszechnością prowa-dzenia prac badawczo-rozwojowych, traktowanych jako źródło wiedzy w procesach inno-wacyjnych. Wyniki badań wskazują na względnie niski i zróżnicowany poziom tych mierni-ków w przedsiębiorstwach państw członkowskich UE.
Full Text
Bibliografia
Baruk J. [2013], Czy organizacje administracji publicznej kreują środowiska doświadczeń?, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, nr 4.
Baruk J. [2014], Wspomaganie działalności innowacyjnej wiedzą, w: Strategie zarządzania organizacjami w społeczeństwie informacyjnym, W.A. Stabryła, T. Małkus (red.), Kraków, Mfiles.pl.
GUS [2015], Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w Polsce w latach 2012-2014, Warszawa, GUS.
GUS [2014], Działalność innowacyjna przedsiębiorstw w latach 2011-2013, Warszawa, GUS.
EC [2009], Innobarometer 2009, Analytical Report, Flash Eurobarometer 267, TNS Political & Social, 2009, European Commission.
EC [2012], Innovation in the public sector: Its perception in and impact on business, Flash Eurobarometer 343 – TNA Political & Social, June 2012, European Commission.
EC [2014], The role of public support in the commercialisation of innovations, Flash Eurobarometer 394 – TNS Political & Social, European Commission.
Hardwick J., Anderson A.R., Cruickshank D. [2013], Trust formation processes in innovative collaborations, ”European Journal of Innovation Management”, No. 1.
Jemielniak D., Latusek D. [2005], Zarządzanie. Teoria i praktyka od podstaw, Warszawa, WSPiZ.
Lee S.M., Olson D.L., Trimi S. [2012], Co-innovation: convergenomics, collaboration, and co-creation for organizational values, “Management Decision”, No. 5.
Prahalad C.K., Ramaswamy V. [2005], Przyszłość konkurencji, Warszawa, PWE.
Strategia [2015], Strategia „Europa 2020”, http://www.mg.gov.pl, dostęp 9/10/2015.
Task [2004], Task Force Meeting on Oslo Manual Revision, Chapter 3: innovation definitions, Luxembourg, 24 November 2004.
Tepic M., Kemp R., Omta O. [2013], Complexities in innovation management in companies from the European industry, “European Journal of Innovation Management”, Vol. 4.
Autor
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.