Globalizacja, wzrost i branża transportowa: studium przypadku Azji
Abstrakt
Artykuł poświęcony jest sektorowi transportowemu krajów azjatyckich i jego związkom z rozwojem gospodarczym. Szczególną uwagę autor zwraca na transport morski, który jest podstawową formą przewozów w handlu międzynarodowym z tego regionu. Ponadto, wysokie tempo rozwoju gospodarczego Chin, Indii oraz innych gospodarek azjatyckich sprzyja wzrostowi ich konsumpcji wewnętrznej. Wzrost zamożności społeczeństw przyczyni się z kolei do rozwoju sektora transportowego w tych krajach.
Full Text
Bibliografia
Abbott J. [1975], An economic analysis of a COGAS propulsion plant in the maritime industry, “Society of Naval Architects and Marine Engineers”, 07306-2907, New Jersey NJ.
Bott U. [2014], Don’t reverse globalization. Refine it, “The Globalist”, April 22.
CFO [2012], Reversed globalization. A potential solution to commodity price volatility in the supply chain, “The Wall Street Journal”, CFO Journal, March 27.
Graafland G. [2016], Global future analysis, www.planck.org, dostęp 20/10/2016.
Hubbard P., Hurley S., Sharma D. [2012], The familiar pattern of Chinese consumption growth, “Economic Roundup”, No. 4, The Treasury, Australian Government.
Illitch I. [1975], Medical Nemesis, New York, Panteon.
IMF [2010], World Economic Outlook Database, IMF, October.
Matlack C. [2013], Why globalization is going into reverse?, “BloombergBussinesweek”, No. 23, November.
Rubin J. [2008 a], The end of growth, Canada Random House.
Rubin J. [2008 b], Will soaring transportation costs reverse globalization? , CIBC, World Markets Inc., August 21.
Rubin J. [2010], Why your world is about to get a whole lot smaller? Oil and the End of Globalization, Toronto, Random House.
Rubin J. [2015], The carbon bubble: what happens to us when it bursts?, Toronto, Random House.
Stopford M. [2010], How shipping has changed the world & social impact of shipping, Global Maritime Environment Congress SMM Hamburg, 7th September, MD Clarkson Research Services.
UNCTAD [2014], Review of maritime transport 2014, UNCTAD, New York-Geneva.
UNDESA [2016], United Nations Department of Economic and Social Affair, https://www.un.org/ development/desa/en, dostęp 20/10/2016.
World Bank [2016], World Bank Data, http://beta.data.worldbank.org, dostęp 20/10/2016.
Autor
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.