Firma infrastrukturalna w rozwoju Euroregionu Bug

Main Article Content

Bartosz Zakrzewski

Abstrakt

Przeniesienie granicy celnej UE na linię rzeki Bug i pojawienie się zagranicznych inwesto-rów na wschodzie Polski, na obszarze wpływu europejskiego korytarza transportowego nr II, stworzyły w ostatnich latach nowe możliwości rozwoju tego regionu. W artykule zostały omówione najważniejsze elementy potencjału transportowego Euroregionu Bug. Autor stwierdza, że ze względu na geograficzne położenie w strefie oddziaływania korytarza transportowego nr II, największy potencjał rozwojowy Euroregionu Bug tkwi w jego lokaliza-cji. Choć jest to region transgraniczny, to jego zdolności przewozowe nie są w pełni wyko-rzystane z powodu braku nowoczesnej infrastruktury, w tym centrów logistycznych do obsługi przewozów multimodalnych.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Zakrzewski, B. (2017). Firma infrastrukturalna w rozwoju Euroregionu Bug . Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 43(2), 78–87. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.4682
Dział
Dział główny

Bibliografia

Banak M., Brdulak J., Krysiuk C., Pawlak P. [2014], Kierunki rozwoju infrastruktury transportu samochodowego w Polsce, Warszawa, ITS.

Brdulak J. [1995], Projekt organizacyjno-ekonomiczny infrastruktury technicznej makroregionu województw bialsko-podlaskiego, chełmskiego, lubelskiego i tarnobrzeskiego: synteza I etapu badań, Warszawa, Wydawnictwo Bizant.

Brdulak J., Pawlak P., Krysiuk C. [2012], Rozwój gałęziowy transportu w Europie – priorytetowe osie sieci TEN-T, Warszawa, ITS.

Brdulak J., Pawlak P., Krysiuk C., Zakrzewski B. [2014], Domykanie sieci dróg ekspresowych i autostrad czynnikiem mnożnikowym gospodarczego rozwoju regionów, „Logistyka”, nr 3, Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, s. 716-722.

Brdulak J., Zakrzewski B. [2013], Efektywność centrum logistycznego na Południowym Podlasiu. Monografia, Warszawa, ITS.

Brdulak J., Zakrzewski B. [2013], Methods for Calculating the Efficiency of Logistics Centres, “Archives of Transport – Quarterly”, Committee of Transport Polish Academy of Science, Vol. 27-28, p. 25-43.

Brdulak J., Zakrzewski B. [2015], Transgraniczna współpraca transportowa w Euroregionie Bug, „TTS Technika Transportu Szynowego”, nr 12, s. 1727-1731.

Brdulak J., Zakrzewski B. [2016], Zarządzanie infrastrukturą techniczną Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Nr II – problemy teoretyczne, w: Problemy programowania inwestycji infrastrukturalnych w transporcie, Monografia, J. Brdulak (red.), Warszawa, ITS, s. 14-27.

EC [2010], Investing in Europe’s Future, Fifth Report on Economic, Social and Territorial Cohesion, Foreword Summary, Conclusions, Maps and Comments, European Commission, Publications Office, Brussels.

Gorzelak G. [2003], Bieda i zamożność regionów, w: Wymiar i współczesne interpretacje regionu, I. Sagan, M. Czepczyński (red.), Gdańsk-Poznań, UG KGE.

Krysiuk C., Zakrzewski B. [2013], Centra logistyczne jako element usprawniający system transportowy UE, „TTS Technika Transportu Szynowego”, nr 10, s. 2277-2285.

Kuśmińska-Fijałkowska A., Łukasik Z. [2011], The Land Trans-Shipping Terminal In Processes Flow Stream Individuals Intermodal Transportion, “TransNav: International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation”, T. 5, p. 395-400.

Miszczuk A. [2013], Uwarunkowania peryferyjności regionu przygranicznego, Lublin, Norbertinum.

Zakrzewski B. [2012], Instytut Transportu Samochodowego: 60 lat minęło… 1952-2012, Warszawa, ITS.

Zakrzewski B. [2015], Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej regionów nadgranicznych na przykładzie województwa lubelskiego, Warszawa, ITS.

Zakrzewski B. [2016 a], Paneuropejski Korytarz Transportowy Nr II, w: Problemy programowania inwestycji infrastrukturalnych w transporcie. Monografia, J. Brdulak (red.), Warszawa, ITS, s. 7-13.

Zakrzewski B. [2016 b], Transport samochodowy w Polsce wobec problemów dalszego rozwoju na przykładzie regionów wschodnich, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, T. 1257, nr 5, s. 790-808.