Innowacyjność przedsiębiorstw – miary oraz modele

Adam Karbowski (1)
(1) Szkoła Główna Handlowa, Polska

Abstrakt

W artykule zostały omówione miary oraz modele innowacyjności przedsiębiorstw opracowane przez badaczy reprezentujących ekonomię gałęziową. W pierwszej części omówiono tradycyjne miary innowacyjności przedsiębiorstw, dzieląc je na miary nakładowe oraz wynikowe. Przedstawiono zalety oraz wady tych mierników. W dalszej części opracowania skoncentrowano się na nowoczesnych miarach innowacyjności przedsiębiorstw, które m.in. odwołują się do menedżerskich koncepcji otwartej oraz sieciowej innowacji. W zakończeniu zaprezentowano ewolucję modeli innowacyjności przedsiębiorstw.

Bibliografia

Read More

Autor

Adam Karbowski
redakcjaprzedsiebiorstwo@sgh.waw.pl (Główny kontakt)
Karbowski, A. (2015). Innowacyjność przedsiębiorstw – miary oraz modele. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 36(3), 70–76. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/KNoP/article/view/2132

Article Details

Metrics