Abstrakt
Artykuł jest poświęcony roli przywództwa w rozwijaniu i utrwalaniu procesów innowacyjnych, które w życiu codziennym firm przybierają formę zarządzania innowacjami. Odwołując się do sześciu elementów L. Morrisa, które są motorem zmian we współczesnym świecie, autor stwierdza, że rozwijanie strategii rozwoju przedsiębiorstw przy wykorzystaniu innowacyjnych rozwiązań jest nie tylko dla nich szansą, ale koniecznością w erze cyfryzacji i globalizacji. To wymaga zmian w sposobie funkcjonowania przedsiębiorstw, a także nowych kompetencji menedżerów i liderów, obejmujących m.in. takie cechy jak kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, umiejętność współpracy, znajomość ICT oraz siła wewnętrzna.
Full Text
Bibliografia
2. Morris L., Permanent Innovation, Innovation, Labs, California 2006, s. 54.
3. Raich M., Dolan S., Beyond Business and Society in Transformation, Palgrave MacMillan, 2008.
4. Raich M., Dolan S., Klimek J., Globalna Transformacja Biznesu i Społeczeństwa, Difin, Warszawa 2011.
5. Schwartz T., Sześć tajemnic tworzenia kultury innowacji, www.hbrp.pl/news.
Autor
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.