Metoda teorii ugruntowanej w badaniach polskich inwestycji zagranicznych
Main Article Content
Abstrakt
Inwestycje polskich przedsiębiorstw w UE nie wpisują się w klasyczne przepływy kapitału z kraju zamożniejszego do słabiej rozwiniętego. Ich niewielka skala i różnorodność podmiotów je przeprowadzających, oraz ograniczony dostęp do danych o ich działalności, utrudniają przeprowadzenie analiz ilościowych. Sugeruje to potrzebę podjęcia badań jakościowych, adaptujących metodologię teorii ugruntowanej, stosowaną już w naukach o przedsiębiorczości.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
2. Allen G., A critique of using grounded theory as a research method, “Electronic Journal of Business Management”, 2003.
3. Brewer P., International market selection: developing a model from Australian case studies, “International Business Review”, 2001, 10, pp. 155-174.
4. Breckenridge J., Derek J., Demystifying Theoretical Sampling in Grounded Theory Research, “Grounded Theory Review”, 2009, 8 (2), pp. 113-126.
5. Charmaz K., Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
6. Correia Z., Wilson T.D., Scanning the business environment for information: a grounded theory approach, “Information Research”, 1997, vol., 2, no. 4, pp. 1-18.
7. Czarny B., Metodologiczne właściwości ekonomii, „Bank i Kredyt”, lipiec 2007.
8. Eisenhardt K., Building theories from case study research, “Academy of Management Review”, 1989, 14(4), pp. 532-550.
9. Fendt J., Sachs W., Grounded theory method in management research – user’s perspective, ”Organizational Research Method”, 2008, 11-3, pp. 430-455.
10. Glaser B., Strauss A., Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research, Chicago, Aldine 1967.
11. Goulding Ch., Grounded theory perspectives in organizational research, [in:] The Sage Handbook of Organizational Research Methods, D. Buchanan, A. Bryman (eds.), Sage, London 2009, pp. 381-394.
12. Götz M., Polskie bezpośrednie inwestycje za granicą, „Przegląd Zachodni“, 2011, nr 3, s. 231-252.
13. Konecki T., Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, PWN Warszawa 2000.
14. O’Reilly K., Paper D., Marx S., Demystifying Grounded Theory for Business Research, “Organizational Research Methods”, 2012, pp. 1-16.
15. Seidel S., Recker J., Using grounded theory for studying business process management phenomena, 17 European conference on information systems, 8-10 June 2009, Verona.
16. Shannak R., Aldhmour F., Grounded theory as a methodology for theory generation in information systems research, “European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences”, 2009, 15, pp. 32-50.
17. Silverman D., Interpretacja danych jakościowych. Metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji. WN, PWN, Warszawa 2009, s. 17.
18. Whiteley A., Grounded research: A modified grounded theory for the business setting, Graduate School of Business Working Paper Series: no. 19, Curtin University of Technology, 2000.