Rola leasingu w promowaniu samochodów elektrycznych

Jacek Grzywacz (1), Ewa Jagodzińska-Komar (2)
(1) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska,
(2) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska

Abstrakt

Popularność leasingu w Polsce przekłada się na wzrost wszystkich segmentów tego rynku. Różna jest jednak dynamika poszczególnych segmentów i ich struktura. Szczególnie szybko rośnie udział segmentu pojazdów lekkich i właśnie rynek motoryzacyjny posiada tu największe znaczenie. Coraz ważniejszą rolę odgrywają projekty inwestycyjne związane z ochroną środowiska i dlatego firmy leasingowe oferują finansowanie firmom, zwłaszcza z sektora małych i średnich przedsiębiorstw w zakresie urządzeń i materiałów energooszczędnych. Projekty te mają pozytywny wpływ na polską gospodarkę i zwiększają konkurencyjność przedsiębiorstw, jak i zmniejszają dwutlenek węgla w naszym kraju. W opracowaniu sformułowano następującą hipotezę: że leasing ma istotny wpływ na wzrost użytkowania samochodów elektrycznych oraz jest najpopularniejszą formą korzystania z tych pojazdów. Po przeprowadzeniu analizy stwierdzono, że postawiona hipoteza została potwierdzona. Leasing zajmuje obecnie w Polsce niekwestionowaną, wysoką pozycję w finansowaniu działalności przedsiębiorstw.

Bibliografia

Read More

Autor

Jacek Grzywacz
Ewa Jagodzińska-Komar
Grzywacz, J. ., & Jagodzińska-Komar, E. . (2021). Rola leasingu w promowaniu samochodów elektrycznych. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 62(5), 40–48. https://doi.org/10.33119/KNoP.2021.62.5.4