Elementy nowego podejścia do ochrony konsumenta na jednolitym rynku ubezpieczeniowym UE

Jan Monkiewicz (1), Marek Monkiewicz (2)
(1) Politechnika Warszawska, Polska,
(2) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska

Abstrakt

Wskutek globalnego kryzysu finansowego, ochrona konsumentów usług finansowych stała się celem szeregu inicjatyw regulacyjnych oraz obiektem zwiększonej penetracji badań naukowych. Aktualnie jesteśmy świadkami całkowitego przedefiniowania rodzajów i zakresu modelu ochrony konsumentów usług finansowych, stosowanych modeli nadzorczych, jak również porządku (układu) instytucjonalnego. Dzieje się tak w znacznym stopniu za sprawą ogólnej zmiany w paradygmacie nadzoru publicznego na rynkach finansowych. Artykuł stanowi przegląd podstawowych elementów nowego globalnego modelu ochrony konsumentów usług finansowych oraz prezentuje jego implementację na jednolitym rynku ubezpieczeniowym UE. Wskazuje ogromne zmiany, jakie zachodzą w tym względzie oraz ilustruje odejście od koncentracji na sprzedaży produktu, na rzecz podejścia holistycznego, opartego na całym cyklu życia produktu.

Bibliografia

Read More

Autor

Jan Monkiewicz
Marek Monkiewicz
Monkiewicz, J. ., & Monkiewicz, M. . (2022). Elementy nowego podejścia do ochrony konsumenta na jednolitym rynku ubezpieczeniowym UE. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 63(1), 17–31. https://doi.org/10.33119/KNoP.2022.63.1.2