Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw turystycznych w warunkach pandemii COVID-19

Maria Johann (1)
(1) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska

Abstrakt

Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (corporate social responsibility – CSR) jest szeroko dyskutowana w literaturze naukowej ze względu na jej znaczenie dla konkurencyjności przedsiębiorstwa, długoterminowego wzrostu i zrównoważonego rozwoju, czego wyrazem są także badania prowadzone na rynku turystycznym. Korzyści wynikające ze strategii CSR potwierdzają wyniki licznych badań, natomiast CSR w warunkach pandemii COVID-19 stanowi nowy obszar dociekań naukowych. Tematyka artykułu koncentruje się na strategii oraz działaniach społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw turystycznych w czasie kryzysu pandemicznego. Celem opracowania jest ocena możliwości dostosowania strategii oraz działań społecznie odpowiedzialnych do warunków pandemii. Przyjęto założenie, że przedsiębiorstwa turystyczne realizujące strategię CSR posiadają zdolność adaptacyjną do zmieniających się uwarunkowań rynkowych i dostosowują działania do potrzeb interesariuszy, a wprowadzane zmiany przynoszą korzyści zainteresowanym stronom. W pracy dokonano przeglądu literatury przedmiotu dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu w odniesieniu do rynku turystycznego ze szczególnym uwzględnieniem czasu pandemii. Wyniki badań wskazują na zasadność działań CSR oraz konieczność ich dostosowania do potrzeb interesariuszy w warunkach kryzysowych.

Bibliografia

Read More

Autor

Maria Johann
Johann, M. (2024). Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw turystycznych w warunkach pandemii COVID-19. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 68(2), 43–54. https://doi.org/10.33119/KNoP.2023.68.2.3