Abstrakt
Zaufanie stało się ważną kategorią ekonomiczną, ściśle związaną z pojęciem komunikacji. Na rynku kapitałowym zaufanie ma szczególny wymiar, gdyż może zwiększać wycenę przedsiębiorstwa. Na podstawie analizy badań przeprowadzonych przez Polski Instytut Relacji Inwestorskich oraz ośrodki zagraniczne, autorka zwraca uwagę na konieczność budowy zaufania poprzez właściwą komunikację w relacjach inwestorskich.
Bibliografia
2. Black A., Wright P., Bachman J.E., W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy, Kształtowanie wyników działalności spółek, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000, s. 89–109.
3. Bruce W., New Dimension in Investor Relations, John Wiley & Sons, New York 1997, s. 14–16.
4. DiPiazza S.A., Eccles R.G., Building Public Trust, John Wiley & Sons Inc., New York 2002, s. 88–113, 14–24.
5. Eccles R.G., Herz R.H., Keegan E.M., Phillips D.M.H., The Value Reporting Revolution, John Wiley & Sons Inc., New York, 2001, s. 190–191.
6. Fukuyama F., Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, Ossolineum, Warszawa–Wrocław 1997, s. 17.
7. Gabarro J.J., The Development of Trust, Influence, and Expectations, [w:] Interpersonal Behavior: Communication and Understanding in Relationships, Athos A.G., Gabarro J.J. (eds.) , Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ 1978, s. 290–303.
8. Marcinkowska M., Niematerialne źródła wartości przedsiębiorstwa, [w:] Współczesne źródła przedsiębiorstwa, Dobiegała-Korona B., Herman A. (red.), Difin, Warszawa 2006, s. 25.
9. Morgan R.M., Hunt S.D., The Commitment Trust Theory of Relationship Marketing, “Journal of Marketing”, vol. 58, 1994, s. 25.
10. Nooteboom B., Trust: forms, foundations, functions and figures, Edward Elgar, Northampton 2002, s. 95.
11. Pawłowski M., Komunikacja korporacyjna to narzędzie zwiększania wartości przedsiębiorstwa, „Parkiet”, 14.04.2008.
12. Patel S.A., Dallas G., Transparency and Disclosure: Overview of Methodology and Study Results – United States, Standard & Poor’s, New York 2002, s. 12–14.
13. Ryan T., Chad J., Using Investor Relations to Maximize Equity Valuation, John Wiley & Sons, Inc. 2004, s. 5.
14. Socha J., Rynek – giełda – inwestycje, Olympus, Warszawa 2001, s. 54-55.
Autor
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.