Zaufanie w wycenie

Katarzyna Żądło (1)
(1) Uniwersytet Marii Curie–Skłodowskiej w Lublinie , Polska

Abstrakt

Zaufanie stało się ważną kategorią ekonomiczną, ściśle związaną z pojęciem komunikacji. Na rynku kapitałowym zaufanie ma szczególny wymiar, gdyż może zwiększać wycenę przedsiębiorstwa. Na podstawie analizy badań przeprowadzonych przez Polski Instytut Relacji Inwestorskich oraz ośrodki zagraniczne, autorka zwraca uwagę na konieczność budowy zaufania poprzez właściwą komunikację w relacjach inwestorskich.

Full Text

Generated from XML file

Bibliografia

1. Bibb S., Kourdi J., Trust matters: For Organizational and Personal Success, Palgrave Macmillan, New York 2004, s. 121–131.
2. Black A., Wright P., Bachman J.E., W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy, Kształtowanie wyników działalności spółek, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000, s. 89–109.
3. Bruce W., New Dimension in Investor Relations, John Wiley & Sons, New York 1997, s. 14–16.
4. DiPiazza S.A., Eccles R.G., Building Public Trust, John Wiley & Sons Inc., New York 2002, s. 88–113, 14–24.
5. Eccles R.G., Herz R.H., Keegan E.M., Phillips D.M.H., The Value Reporting Revolution, John Wiley & Sons Inc., New York, 2001, s. 190–191.
6. Fukuyama F., Zaufanie. Kapitał społeczny a droga do dobrobytu, Ossolineum, Warszawa–Wrocław 1997, s. 17.
7. Gabarro J.J., The Development of Trust, Influence, and Expectations, [w:] Interpersonal Behavior: Communication and Understanding in Relationships, Athos A.G., Gabarro J.J. (eds.) , Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ 1978, s. 290–303.
8. Marcinkowska M., Niematerialne źródła wartości przedsiębiorstwa, [w:] Współczesne źródła przedsiębiorstwa, Dobiegała-Korona B., Herman A. (red.), Difin, Warszawa 2006, s. 25.
9. Morgan R.M., Hunt S.D., The Commitment Trust Theory of Relationship Marketing, “Journal of Marketing”, vol. 58, 1994, s. 25.
10. Nooteboom B., Trust: forms, foundations, functions and figures, Edward Elgar, Northampton 2002, s. 95.
11. Pawłowski M., Komunikacja korporacyjna to narzędzie zwiększania wartości przedsiębiorstwa, „Parkiet”, 14.04.2008.
12. Patel S.A., Dallas G., Transparency and Disclosure: Overview of Methodology and Study Results – United States, Standard & Poor’s, New York 2002, s. 12–14.
13. Ryan T., Chad J., Using Investor Relations to Maximize Equity Valuation, John Wiley & Sons, Inc. 2004, s. 5.
14. Socha J., Rynek – giełda – inwestycje, Olympus, Warszawa 2001, s. 54-55.

Autor

Katarzyna Żądło
Żądło, K. . (2009). Zaufanie w wycenie. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 10(1), 54–61. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/KNoP/article/view/2325

Article Details

Metrics