Image of a family business and entrepreneur from a family business in the light of the Author’s surveys
Main Article Content
Abstract
Despite social changes that started at the time of the system breakthrough in 1989 in Po-land, for a long time, family entrepreneurs have felt concerns related to the social percep-tion of private enterprise. In the light of the studies carried out by the Authors, after 2014, a fundamental change in the perception of entrepreneurship has occurred. In the opinion of the respondents, family businesses are associated with high quality, tradition and relia-bility. In turn, according to 40 percent of the participants of the survey, a family entrepre-neur is an honest person.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
Bugiera, K. [2014], Polacy o firmach rodzinnych, Fundacja Firmy Rodzinne, Poznań.
Bugiera K., Gierczak-Grupińska K., Tzoka-Stecka E. [2017], Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych, Fundacja Firmy Rodzinne, Poznań.
Cierniak-Szóstak E. [2008], Wizerunek polskiego przedsiębiorcy jako element społecznej legitymizacji / delegitymizacji nowego ładu, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, nr 12, 397-408.
Fundacja Firmy Rodzinne [2017], Polacy o firmach rodzinnych IV. Firmy zbudowane na zaufaniu, Fundacja Firmy Rodzinne, Poznań.
Gołata K. [2014], Wizerunek prywatnego przedsiębiorcy w okresie kryzysu ekonomicznego, „Studia Ekonomiczne”, Vol. 185, 164-174.
Kowalewska A., Szut J., Lewandowska B., Kwiatkowska M., Sułkowski Ł., Marjański A., Krynicki T.J. [2009], Firmy rodzinne w polskiej gospodarce – szanse i wyzwania, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Nikodemska-Wołowik A.M., Bugiera K. [2017], Koncepcja wspólnego znaku towarowego gwarancyjnego polskich przedsiębiorstw rodzinnych. „Studia Oeconomica Posnaniensia”, 5(1), s. 45-62.
Trzeciakowski R., Dąbroś Ł. [2016], Wizerunek przedsiębiorcy, Raport Polskiej Rady Biznesu i Forum Obywatelskiego Rozwoju, Warszawa.
WP.pl [2017], Prywaciarze – początki polskiej mikroprzedsiębiorczości, http://kultura.wp.pl, dostęp, 2017/11/22.