Wizerunek firmy rodzinnej i przedsiębiorcy z firmy rodzinnej w świetle autorskich badań sondażowych

Main Article Content

Konrad Bugiera
Katarzyna Gierczak-Grupińska
Eleni Tzoka-Stecka

Abstrakt

Mimo przemian społecznych rozpoczętych w momencie przełomu ustrojowego w 1989 r. w Polsce, przedsiębiorcy rodzinni jeszcze długo odczuwali obawy związane ze społeczną percepcją prywatnej przedsiębiorczości. W świetle przeprowadzonych przez autorów badań, po roku 2014 zaszła zasadnicza zmiana w postrzeganiu przedsiębiorczości rodzinnej. W ocenie respondentów, firmy rodzinne kojarzą się z wysoką jakością, tradycją i niezawodnością. Z kolei sam przedsiębiorca rodzinny, zdaniem 40 proc. uczestników badania, to osoba uczciwa.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Bugiera, K., Gierczak-Grupińska, K., & Tzoka-Stecka, E. (2018). Wizerunek firmy rodzinnej i przedsiębiorcy z firmy rodzinnej w świetle autorskich badań sondażowych. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 46(1), 77–85. https://doi.org/10.5604/01.3001.0012.1000
Dział
Dział główny

Bibliografia

Bugiera, K. [2014], Polacy o firmach rodzinnych, Fundacja Firmy Rodzinne, Poznań.

Bugiera K., Gierczak-Grupińska K., Tzoka-Stecka E. [2017], Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych, Fundacja Firmy Rodzinne, Poznań.

Cierniak-Szóstak E. [2008], Wizerunek polskiego przedsiębiorcy jako element społecznej legitymizacji / delegitymizacji nowego ładu, „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, nr 12, 397-408.

Fundacja Firmy Rodzinne [2017], Polacy o firmach rodzinnych IV. Firmy zbudowane na zaufaniu, Fundacja Firmy Rodzinne, Poznań.

Gołata K. [2014], Wizerunek prywatnego przedsiębiorcy w okresie kryzysu ekonomicznego, „Studia Ekonomiczne”, Vol. 185, 164-174.

Kowalewska A., Szut J., Lewandowska B., Kwiatkowska M., Sułkowski Ł., Marjański A., Krynicki T.J. [2009], Firmy rodzinne w polskiej gospodarce – szanse i wyzwania, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

Nikodemska-Wołowik A.M., Bugiera K. [2017], Koncepcja wspólnego znaku towarowego gwarancyjnego polskich przedsiębiorstw rodzinnych. „Studia Oeconomica Posnaniensia”, 5(1), s. 45-62.

Trzeciakowski R., Dąbroś Ł. [2016], Wizerunek przedsiębiorcy, Raport Polskiej Rady Biznesu i Forum Obywatelskiego Rozwoju, Warszawa.

WP.pl [2017], Prywaciarze – początki polskiej mikroprzedsiębiorczości, http://kultura.wp.pl, dostęp, 2017/11/22.