Wyzwania dla menadżerów marketingu w obliczu rozwoju technologii IT
Main Article Content
Abstract
Changes associated with the development of modern technologies have a significant impact on marketing decisions. New attitudes of buyers, consumption patterns, as well as ways of getting information about offered products, requires the use of new solutions and marketing tools. Thus is necessary an integrated, multi-channel approach to communication and interaction with the customer, and wider use of digital channels in marketing campaigns and combining them with traditional channels. The use of modern technology, such as online, mobile and social, enables interactive contact with the customer, and doing a precise assessment of the activities effectiveness. The business strong shift towards electronic channels means the need to develop competencies in IT, modern instruments of marketing and marketing analytics.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Brzozowska-Woś M., Komunikacja marketingowa a wybrane narzędzia marketingu mobilnego, [w:]Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa podmiotów rynkowych,G. Rosa, A. Smalec (red.), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 712, ProblemyZarządzania, Finansów i Marketingu nr 26, Szczecin 2012, s. 135-146.
3. Clow K.E., Baack D., Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications, 3rd edition,Pearson Education, 2007.
4. Dobiegała-Korona B., Istota i pomiar wartości klienta, [w:] Zarządzanie wartością klienta. Pomiar istrategie, B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.), Wydawnictwo Poltext, 2010, s. 21-44.
5. Drab-Kurowska A., Social media marketing w marketingu XXI wieku, [w:] Marketing przyszłości.Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa podmiotów rynkowych, G. Rosa, A. Smalec(red.), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 712, Problemy Zarządzania, Finansówi Marketingu nr 26, Szczecin 2012, s. 176-198.
6. Frąckiewicz E., Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 19-20.
7. Johann M., Strategie marketingowe stosowane w praktyce polskich przedsiębiorstw, „Przegląd Organizacji”,2010, 4, s. 33-36.
8. Kaleta A., Strategie sukcesu współczesnych przedsiębiorstw, [w:] Strategie sukcesu organizacji, Prace iMateriały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 4/3, Sopot 2011, s. 67-76.
9. Kazanowski D., Nowy marketing, VFP Communications Sp. z o.o., Warszawa 2008, s. 65.
10. Mankins M.C., Steele R., Przestań planować, zacznij decydować!, „Harvard Business Review Polska”,2007, lipiec/sierpień.
11. Mruk H., Wartość dla klienta a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie wartościąklienta. Pomiar i strategie, B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.), Wydawnictwo Poltext, 2010,s. 219-228.
12. Pierścionek Z., Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa2011, s. 236-240.
13. Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2012, Polska – Europa – Świat, 2013.
14. Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2013, Polska – Europa – Świat, 2014.
15. Rutkowski I., Istota strategii marketingowych, [w:] Strategie marketingowe, W. Wrzosek (red.), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012, s. 22.
16. Smalec A., Social media w komunikacji marketingowej podmiotów rynkowych, [w:] Marketing przyszłości.Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa podmiotów rynkowych, G. Rosa,A. Smalec (red.), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 712, Problemy Zarządzania,Finansów i Marketingu nr 26, Szczecin 2012, s. 256-264.
17. The Digital Evolution in B2B Marketing, Marketing Leadership Council, 2012.
18. Sznajder A., Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 231-232.
19. Sznajder A., Technologie mobilne w marketingu, a Wolters Kluwer business, Warszawa 2014, s.11.
20. Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 2005, s. 59.
21. Wyzwania CMO 2014-2020. Dokąd zmierza marketing, Microsoft, IAB Polska, Infotarget, 2014.