Wyzwania dla menadżerów marketingu w obliczu rozwoju technologii IT

Main Article Content

Maria Johann
Malina Jankowska

Abstract

Changes associated with the development of modern technologies have a significant impact on marketing decisions. New attitudes of buyers, consumption patterns, as well as ways of getting information about offered products, requires the use of new solutions and marketing tools. Thus is necessary an integrated, multi-channel approach to communication and interaction with the customer, and wider use of digital channels in marketing campaigns and combining them with traditional channels. The use of modern technology, such as online, mobile and social, enables interactive contact with the customer, and doing a precise assessment of the activities effectiveness. The business strong shift towards electronic channels means the need to develop competencies in IT, modern instruments of marketing and marketing analytics.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Johann, M., & Jankowska, M. (2014). Wyzwania dla menadżerów marketingu w obliczu rozwoju technologii IT. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 32(3). Retrieved from https://econjournals.sgh.waw.pl/KNoP/article/view/1941
Section
Articles

References

1. Baran R., Kształtowanie efektywności działań marketingowych, [w:] Marketing. Koncepcja skutecznychdziałań, praca zbiorowa, L. Garbarski (red.), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011,s. 299-313.
2. Brzozowska-Woś M., Komunikacja marketingowa a wybrane narzędzia marketingu mobilnego, [w:]Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa podmiotów rynkowych,G. Rosa, A. Smalec (red.), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 712, ProblemyZarządzania, Finansów i Marketingu nr 26, Szczecin 2012, s. 135-146.
3. Clow K.E., Baack D., Integrated Advertising, Promotion, and Marketing Communications, 3rd edition,Pearson Education, 2007.
4. Dobiegała-Korona B., Istota i pomiar wartości klienta, [w:] Zarządzanie wartością klienta. Pomiar istrategie, B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.), Wydawnictwo Poltext, 2010, s. 21-44.
5. Drab-Kurowska A., Social media marketing w marketingu XXI wieku, [w:] Marketing przyszłości.Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa podmiotów rynkowych, G. Rosa, A. Smalec(red.), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 712, Problemy Zarządzania, Finansówi Marketingu nr 26, Szczecin 2012, s. 176-198.
6. Frąckiewicz E., Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 19-20.
7. Johann M., Strategie marketingowe stosowane w praktyce polskich przedsiębiorstw, „Przegląd Organizacji”,2010, 4, s. 33-36.
8. Kaleta A., Strategie sukcesu współczesnych przedsiębiorstw, [w:] Strategie sukcesu organizacji, Prace iMateriały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, 4/3, Sopot 2011, s. 67-76.
9. Kazanowski D., Nowy marketing, VFP Communications Sp. z o.o., Warszawa 2008, s. 65.
10. Mankins M.C., Steele R., Przestań planować, zacznij decydować!, „Harvard Business Review Polska”,2007, lipiec/sierpień.
11. Mruk H., Wartość dla klienta a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie wartościąklienta. Pomiar i strategie, B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski (red.), Wydawnictwo Poltext, 2010,s. 219-228.
12. Pierścionek Z., Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa2011, s. 236-240.
13. Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2012, Polska – Europa – Świat, 2013.
14. Raport Strategiczny IAB Polska Internet 2013, Polska – Europa – Świat, 2014.
15. Rutkowski I., Istota strategii marketingowych, [w:] Strategie marketingowe, W. Wrzosek (red.), Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012, s. 22.
16. Smalec A., Social media w komunikacji marketingowej podmiotów rynkowych, [w:] Marketing przyszłości.Trendy. Strategie. Instrumenty. Komunikacja marketingowa podmiotów rynkowych, G. Rosa,A. Smalec (red.), Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 712, Problemy Zarządzania,Finansów i Marketingu nr 26, Szczecin 2012, s. 256-264.
17. The Digital Evolution in B2B Marketing, Marketing Leadership Council, 2012.
18. Sznajder A., Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002, s. 231-232.
19. Sznajder A., Technologie mobilne w marketingu, a Wolters Kluwer business, Warszawa 2014, s.11.
20. Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Polskie Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 2005, s. 59.
21. Wyzwania CMO 2014-2020. Dokąd zmierza marketing, Microsoft, IAB Polska, Infotarget, 2014.