Pomiar społecznej odpowiedzialności biznesu w zarządzaniu łańcuchem dostaw
Main Article Content
Abstract
Społeczna odpowiedzialność biznesu odgrywa coraz większą rolę dla budowania wartości przedsiębiorstw dla właścicieli oraz innych interesariuszy. Należy na ten wymiar spojrzeć także z punktu widzenia zarządzania łańcuchami dostaw, w których te przedsiębiorstwa uczestniczą. Jednak skuteczne zarządzanie społeczną odpowiedzialnością w całych łańcuchach dostaw wymaga narzędzi do pomiaru tego aspektu. W artykule zostały omówione miary stosowane do pomiaru poziomu „odpowiedzialności” łańcuchów dostaw. Zaprezentowane zostały wyniki badań przeprowadzonych wśród największych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w Polsce, będących liczącymi się ogniwami łańcuchów dostaw
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Cash R., Wilkerson T., Introduction to Green SCOR: Introducing environmental considerations to the SCOR Model, LMI, March, 2008, oraz http://www.supply-chain.org, dostęp 15.08.2011.
3. Ćwik N., Huma M., Paluszek A., Odpowiedzialny łańcuch dostaw, http://www.ekonsument. pl, dostęp 26.05.2010.
4. Eklington J., Cannibals with forks: The Triple Bottom Line of the 21st century, New Society Publishers, Stoney Creek, CT 1998, [w:] Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Wyjść naprzeciw wyzwaniom społecznej odpowiedzialności biznesu, Rutkowski K. (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008, s. 39.
5. Fawcett S.E., Clinton S.R., Enhancing logistics performance to improve the competitiveness of manufacturing organization, „Production and Inventory Management”, 1996, Vol. 37, pp. 40-46.
6. Gogoi P., Herbst M., Wal-Mart’s bold environmental move – maybe, „Business Week”, 13.11.2013.
7. http://ncomprod.nokia.com, dostęp 10.10.2013.
8. http://www.odpowiedzialnybiznes.pl, dostęp 10.10.2010.
9. Kaplan R.S., Norton D.P., The Balanced Scorecard – measures that drive performance, „Harvard Business Review”, 1992, January-February, pp. 71-79.
10. Logman D., Employees in community. A global force for goods, The Corporate Citizenship Company, London 2002, p. 44.
11. Rutkowski K. (red.), Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Wyjść naprzeciw wyzwaniom społecznej odpowiedzialności biznesu, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008, s. 19-36.
12. Społeczna odpowiedzialność biznesu, Raport z badania działalności firm należących do Klubu Partnera Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Centrum Badania Gospodarki Regionalnej AE w Poznaniu, Poznań 2008, s. 20.
13. Supply Chain 2020 Report, MIT Centre for Transportation and Logistics, August 2005, p. 21.
14. Tarasewicz R., Wdrożenie Flow Logistics – rekonfiguracja oraz doskonalenie systemu zarządzania siecią transportową. Studium przypadku DB Schenker, [w:] Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Wyjść naprzeciw wyzwaniom społecznej odpowiedzialności biznesu, Rutkowski K. (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008, s. 133-159.