The increasing role of companies valuation in the modern world

Main Article Content

Mirosław Bojańczyk

Abstract

Basing on research described in the literature, the author discusses the contemporary scientific theories related to the valuation of companies, and their impact on shareholder value management.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Bojańczyk, M. . (2011). The increasing role of companies valuation in the modern world. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 21(4), 75–83. Retrieved from https://econjournals.sgh.waw.pl/KNoP/article/view/2066
Section
Articles

References

1. Black A., Wright P., Bechman E., In Search of Shareholder Value – Managing the Drivers of Performance, Price Waterhouse, FT Prentice Hall, London 2001.
2. Bojańczyk M., Managers and owners on the capital market: crisis in company management, SGH, Warszawa, 2010.
3. Damodaran A., Damodaran on Valuation, Security Analysis for Investment and Corporate Finance, John Wiley & Sons, Inc., New York 1999.
4. Ellis J., Williams D., Strategia przedsiębiorstwa a analiza finansowa, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 1997.
5. Herman A., Przedsiębiorstwo w kapitalizmie giełdowym, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, 2007, nr 2.
6. Rappaport A., Creating Shareholder Value. The New Standard for Business Performance, Free Press, London 1986.
7. Stewart G., The Quest for Value: The EVA-TM Management Guide, Harper Business, New York 1985.
8. Sudoł S., Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Zarządzanie przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2006.
9. Urbanek G., Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2008.