Zarządzanie pracownikami wiedzy
Main Article Content
Abstract
Pracownicy wiedzy to powiększająca się grupa pracowników, która stanowi nową jakość, szczególnie cenną dla organizacji. Firmy nie do końca wiedzą jak nimi zarządzać, aby ich utrzymać, w pełni korzystać z potencjału i zapewniać dalszy rozwój satysfakcjonujący obie strony. W artykule zostało zdefiniowane pojęcie pracownika wiedzy, jego cechy charakterystyczne i wyróżniające. Autor podkreśla, że każda organizacja musi stawiać czoło wyzwaniom, jakie niesie z sobą pojawienie się tej nowej grupy pracowników.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Drucker P., Zarządzanie w czasach burzliwych, Nowoczesność, Warszawa 1995, s. 34.
3. Filipowicz G., Rozwój organizacji przez rozwój efektywności pracowników, Wolters Kluwer, Kraków 2008, s. 165.
4. Hammer M., Champy J., Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa 1996, s. 84.
5. Kawka T., Pracownik w czasach nowej gospodarki, [w:] Globalizacja a społeczne aspekty przeobrażeń i zmian organizacyjnych, A. Potocki (red.), Difin, Warszawa 2009, s. 93.
6. Makowski D., Pracownicy intelektualni. Profesjonalizacja wiedzy, [w:] Zarządzanie wiedzą, D. Jamielniak, A. Koźmiński (red.), Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, s. 459.
7. Mayo A., The human value of the enterprise, Nicholas Brealey Publishing, London 2001, s. 3.
8. Miś A., Istota talentu i zarządzania talentami w organizacji, [w:] Zarządzanie talentami w organizacji, A. Pocztowski (red.), Wolters Kluwer, Kraków 2008, s. 34.
9. Morawski M., Zarządzanie profesjonalistami, PWE, Warszawa 2009, s. 45, s. 116.
10. Sadler P., Zarządzanie w społeczeństwie postindustrialnym, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997, s. 143.
11. Sikorski C., Profesjonalizm. Filozofia zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 1997, cyt. za: Wiśniewski Z., Pocztowski A. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach nowej gospodarki, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 346.