Zarządzanie pracownikami wiedzy
Main Article Content
Abstrakt
Pracownicy wiedzy to powiększająca się grupa pracowników, która stanowi nową jakość, szczególnie cenną dla organizacji. Firmy nie do końca wiedzą jak nimi zarządzać, aby ich utrzymać, w pełni korzystać z potencjału i zapewniać dalszy rozwój satysfakcjonujący obie strony. W artykule zostało zdefiniowane pojęcie pracownika wiedzy, jego cechy charakterystyczne i wyróżniające. Autor podkreśla, że każda organizacja musi stawiać czoło wyzwaniom, jakie niesie z sobą pojawienie się tej nowej grupy pracowników.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
2. Drucker P., Zarządzanie w czasach burzliwych, Nowoczesność, Warszawa 1995, s. 34.
3. Filipowicz G., Rozwój organizacji przez rozwój efektywności pracowników, Wolters Kluwer, Kraków 2008, s. 165.
4. Hammer M., Champy J., Reengineering w przedsiębiorstwie, Neumann Management Institute, Warszawa 1996, s. 84.
5. Kawka T., Pracownik w czasach nowej gospodarki, [w:] Globalizacja a społeczne aspekty przeobrażeń i zmian organizacyjnych, A. Potocki (red.), Difin, Warszawa 2009, s. 93.
6. Makowski D., Pracownicy intelektualni. Profesjonalizacja wiedzy, [w:] Zarządzanie wiedzą, D. Jamielniak, A. Koźmiński (red.), Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008, s. 459.
7. Mayo A., The human value of the enterprise, Nicholas Brealey Publishing, London 2001, s. 3.
8. Miś A., Istota talentu i zarządzania talentami w organizacji, [w:] Zarządzanie talentami w organizacji, A. Pocztowski (red.), Wolters Kluwer, Kraków 2008, s. 34.
9. Morawski M., Zarządzanie profesjonalistami, PWE, Warszawa 2009, s. 45, s. 116.
10. Sadler P., Zarządzanie w społeczeństwie postindustrialnym, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1997, s. 143.
11. Sikorski C., Profesjonalizm. Filozofia zarządzania nowoczesnym przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 1997, cyt. za: Wiśniewski Z., Pocztowski A. (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi w warunkach nowej gospodarki, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004, s. 346.