Practical usefulness of management knowledge in the age of globalization
Main Article Content
Abstract
The aim of the study is to draw attention to the phenomena of globalization, which influence the meaning and the condition of Polish science of management. The author, inspired by the publication of M. Trotsky, Institutional changes in management sciences in the terms of globalization, presents its own thoughts on the institutional changes in three dimensions: globalization, neo-liberal ideology and corporation activities. Both in science, but also in practice, should be promoted skills of comprehensive, holistic thinking – concludes the author.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Dowbor L. [2012], Wielkie korporacje koncentrują władzę, „Le Monde diplomatique (wersja polska)”,
lipiec.
3. Hammer M. [2000], Opinia eksperta, w: Biznes, t. 2, Zarządzanie firmą, cz. 2, Warszawa, Wydawnictwo
Naukowe PWN.
4. Janiszewski H.A. [2012], Korporacje walczą o kontrolę, „Rzeczpospolita”, 10 lutego.
5. Kiechl III M. [2013], 100 lat zarządzania, „Harvard Business Review Polska”, marzec.
6. Krauz-Mozer B. [2004], Modele metodologiczne w naukach społecznych, w: Słownik społeczny, Szlachta
B. (red.), Kraków, Wydawnictwo WAN.
7. Kreissl R. [2012], Dlaczego wiara w naukę nas ogłupia?, Kraków, Wydawnictwo WAN.
8. Krimsky S. [2006], Nauka skorumpowana?, Warszawa, Państwowy Instytut Wydawniczy.
9. Krzakiewicz K. [2014], Iluzje w procesie badania sukcesu organizacji, „Organizacja i Kierowanie”, nr
1A.
10. Micklethwait J., Wooldridge A. [2000], Szamani zarządzania, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.
11. Oleksyn T. [2013], Sto lat i więcej zrządzania, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, nr 4.
12. Szahaj A. [2014], Kapitalizm drobnego druku, Warszawa, Instytut Wydawniczy Książka i Prasa.
13. Trocki M. [2014], Zmiany instytucjonalne w naukach zarządzania, w: Nowe kierunki w zarządzaniu
przedsiębiorstwem, Lichtarski J., Nowosielski S., Osbert-Pociecha G., Tabaszewska-Zajbert E. (red.),
Prace naukowe Uniwersytetu Wrocławskiego nr 340.
14. Wina bez skruchy i kary, [2009], „Forum”, 23 luty-3 marca.
15. Zieleniewski J. [1969], Organizacja i zarządzanie, Warszawa, PWN.
16. Zimniewicz K. [2014], Teoria i praktyka zarządzania. Analiza krytyczna, Warszawa, PWE.