Przewagi konkurencyjne polskich przedsiębiorstw
Main Article Content
Abstract
W artykule zostały omówione wyniki badania na temat źródeł przewag konkurencyjnych polskiej gospodarki i polskich przedsiębiorstw (oraz ich produktów i marek), na podstawie wywiadów przeprowadzonych z akredytowanymi w Warszawie radcami handlowymi. Badanie wykonano w ramach badań statutowych prowadzonych w Katedrze Biznesu Międzynarodowego SGH pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Poniatowskiej-Jaksch.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Chan Kim W., Mauborgne R., Strategia Błękitnego Oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MT Biznes, Warszawa 2005.
3. Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynkach Unii Europejskiej, Pierścionek Z., Jurek-Stępień S. (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2006.
4. Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2009.
5. Pierścionek Z., Wybrane metody oceny konkurencyjności przedsiębiorstw, [w:] Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw, Herman A. (red.), Ofcyna Wydawnicza SGH, Warszawa 1997.
6. Porter M.E., Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Helion, Gliwice 2006.
7. Sosnowska A., Czynniki kształtujące konkurencyjność i innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce po roku 2004, [w:] Drogi do sukcesu polskich małychi średnich przedsiębiorstw, Sosnowska A., Łobejko S. (red.), , Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008.
8. Stankiewicz M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2002.
9. Świtalski W., Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005.
10. The World Competitiveness Yearbook 2010, IMD, Lausanne 2010.
11. Zarządzanie marketingowe na rynkach zagranicznych jako instrument konkurencyjności przedsiębiorstw, Nowakowski M. (red.), Warszawa 1995 (maszynopis powielony).
12. Zarzycka A., Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw, [w:] Konkurencyjnośćpolskich przedsiębiorstw, Herman A. (red.) , Instytut Funkcjonowania Gospodarki Narodowej, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 1997, s. 2-14