Przewagi konkurencyjne polskich przedsiębiorstw
Main Article Content
Abstrakt
W artykule zostały omówione wyniki badania na temat źródeł przewag konkurencyjnych polskiej gospodarki i polskich przedsiębiorstw (oraz ich produktów i marek), na podstawie wywiadów przeprowadzonych z akredytowanymi w Warszawie radcami handlowymi. Badanie wykonano w ramach badań statutowych prowadzonych w Katedrze Biznesu Międzynarodowego SGH pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Poniatowskiej-Jaksch.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
2. Chan Kim W., Mauborgne R., Strategia Błękitnego Oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MT Biznes, Warszawa 2005.
3. Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynkach Unii Europejskiej, Pierścionek Z., Jurek-Stępień S. (red.), Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2006.
4. Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2009.
5. Pierścionek Z., Wybrane metody oceny konkurencyjności przedsiębiorstw, [w:] Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw, Herman A. (red.), Ofcyna Wydawnicza SGH, Warszawa 1997.
6. Porter M.E., Przewaga konkurencyjna. Osiąganie i utrzymywanie lepszych wyników, Helion, Gliwice 2006.
7. Sosnowska A., Czynniki kształtujące konkurencyjność i innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce po roku 2004, [w:] Drogi do sukcesu polskich małychi średnich przedsiębiorstw, Sosnowska A., Łobejko S. (red.), , Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008.
8. Stankiewicz M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora TNOiK, Toruń 2002.
9. Świtalski W., Innowacje i konkurencyjność, Wydawnictwo UW, Warszawa 2005.
10. The World Competitiveness Yearbook 2010, IMD, Lausanne 2010.
11. Zarządzanie marketingowe na rynkach zagranicznych jako instrument konkurencyjności przedsiębiorstw, Nowakowski M. (red.), Warszawa 1995 (maszynopis powielony).
12. Zarzycka A., Międzynarodowa konkurencyjność polskich przedsiębiorstw, [w:] Konkurencyjnośćpolskich przedsiębiorstw, Herman A. (red.) , Instytut Funkcjonowania Gospodarki Narodowej, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 1997, s. 2-14