Optimization methods for corporate communication processes with banks

Main Article Content

Konrad Szermanowicz

Abstract

The paper discusses the possibilities of improving business processes using different types of payment and clearing systems-based solutions. Presented solutions are delivered by banks or clearing institutions. The paper, based on a published case studies, includes a commentary concerning functional differences between these systems and solutions.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Szermanowicz, K. (2015). Optimization methods for corporate communication processes with banks. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 37(4), 64–74. Retrieved from https://econjournals.sgh.waw.pl/KNoP/article/view/2144
Section
Articles

References

1. Borcuch A. [2012], Bankowość elektroniczna w Polsce, Warszawa, CeDeWu.
2. Grzywacz J. [2004], Bankowość elektroniczna w działalności przedsiębiorstwa, Warszawa, Oficyna
Wydawnicza SGH.
3. NRZHiU [2010], Obowiązek posiadania rachunku bankowego przez przedsiębiorcę, Naczelna Rada
Zrzeszeń Handlu i Usług, www.kupiec.org.pl, 20 września 2010, dostęp 20/03/2014.
4. SWIFT [2011], SWIFT Connectivity for Corporate Treasurers.
5. Świecka B. [2008], Bankowość elektroniczna, Warszawa, CeDeWu, s. 22-23.
6. TMI [2013], Raport specjalny TMI, „Treasury Today”, april.
7. Ustawa [2004], Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, z dnia 2 lipca 2004 r., Dz. U. z dnia
6 sierpnia 2004 r., nr 173, poz. 1807 z późniejszymi zmianami.
8. www.andra.com.pl.
9. www.ebics.org.
10. www.mbank.pl/pomoc/info/konta/przelewy-zagraniczne.html.
11. www.omikron.de/Anzeige/index.php?id=28&mid=207&l=92&r=93.
12. www.swift.com/assets/corporates/documents/our_solution/case_study_petronas.pdf.