Czy organizacje administracji publicznej kreują środowiska doświadczeń?
Main Article Content
Abstract
W artykule autor omawia dwie powiązane kwestie: teoretyczne aspekty kształtowania środowiska doświadczeń oraz rezultaty badań empirycznych nad stopniem zaangażowania organizacji administracji publicznej we włączanie klientów do procesu projektowania i planowania nowych lub doskonalonych usług. Wyniki badań wskazują, że organizacje administracji publicznej najczęściej realizowały politykę częściowego włączania klientów do procesów tworzenia wartości, materializowanej w innowacjach o charakterze usług.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Berry F.S., Innovation in Public Management: The Adoption of Strategic Planning, “Public AdministrationReview”, 1994, No. 4, p. 323.
3. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2004, s. 212-213.
4. Grudzewski W.M., Hejduk I., Projektowanie systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2001, s. 74.
5. Herman A., Kasiewicz S., Cele działalności przedsiębiorstwa w warunkach niepewności i ryzyka, [w:] Zarządzanie wartością firmy, Herman A., Szablewski A. (red.), Poltext, Warszawa 1999, s. 62-70.
6. Innobarometer 2010. Analytical Report. Innovation in Public Administration, Flash Eurobarometer 305, The Gallup Organization, January, 2011, pp. 4-5.
7. Lee S.M., Olson D.L., Trimi S., Co-innovation: convergenomics, collaboration, and co-creation fororganizational values, “Management Decision”, 2012, No. 5, p. 824.
8. Prahalad C.K., Ramaswamy V., Przyszłość konkurencji, PWE, Warszawa 2005, s. 48, 59.
9. Vigoda-Gadot E., Shoham A., Schwabsky N., Ruvio A., Public sector innovation for Europe: a multinationaleight-country exploration of citizens’ perspectives, “Public Administration”, 2008, No. 2, p. 313.