Rynek samochodów osobowych w Polsce
Main Article Content
Abstrakt
Artykuł przedstawia zmiany, jakie zaszły na rynku samochodów osobowych w Polsce wskutek deregulacji związanych z akcesją Polski do Unii Europejskiej. Autor dokonał analizy przyczyn wzrostu liczebności parku samochodowego w Polsce, w aspekcie przestrzennym i popytu konsumpcyjnego polskich gospodarstw domowych, zmian na rynku pierwotnym i wtórnym. Pokazał też, jak regulacje podatkowe zmieniły strukturę wiekową parku samochodowego na polskim rynku.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
Association.
2. CBOS [1997], Polacy i samochody: Komunikat z badań, Warszawa, Centrum Badania Opinii Społecznej.
3. CBOS [2011], Wzrost standardu wyposażenia gospodarstw domowych, Warszawa, Centrum Badania
Opinii Społecznej.
4. Engers M,. Hartmann M., Stern S. [2009], Annual miles drive used car prices, “Journal of Applied
Econometrics”.
5. Dewatripont M., Rochet J., Tirole J. [2010], Balancing the Banks: Global Lessons from the Financial
Crisis, Princeton, Princeton University Press.
6. Mosiej G. [2008], Funkcjonowanie systemu celnego w Polsce po wejściu do Unii Europejskiej, „Gospodarka
Narodowa”, nr 9.
7. Niemyski W. [2007], Determinanty popytu na używane samochody osobowe nabywane w obrocie wewnątrzwspólnotowym
po 1 maja 2004, Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów, Warszawa,
Oficyna Wydawnicza SGH.
8. Leszczyńska M. [2013], Polityka fiskalna państwa a dochody polskich gospodarstw domowych, “Nierówności
Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, Uniwersytet Rzeszowski.
9. Piotrowski J. [2007], Wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie akcyzy na używane
samochody w Polsce, “Wspólnoty Europejskie”, nr 1.
10. PZPM [2014], Raport branży motoryzacyjnej 2014, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
11. Sosvilla-Rivero S., Gil-Pareja S. [2012], Convergence in car prices among European countries”, Applied
Economics. Taylor & Francis Journals”, Vol. 44, No. 25.
12. Świetlik K. [2004], Determinanty popytu gospodarstw domowych na samochody osobowe, Prace Naukowe
Katedry Ekonomii i Zarządzania Przedsiębiorstwem, Politechnika Gdańska.
13. Świetlik K. [2007], Model popytu na samochody osobowe na rynku pierwotnym w Polsce przy oddziaływaniu
rynku wtórnego, Prace Naukowe Katedry Ekonomii i Zarządzania Przedsiębiorstwem,
Politechnika Gdańska.
14. Wrzosek W. [2002], Funkcjonowanie rynku, Warszawa, PWE.