Treść głównego artykułu

Abstrakt

Zróżnicowanie oczekiwań zatrudnionych w jednostkach gospodarczych dotyczy m.in. warunków pracy. Realizacja tych oczekiwań rzutuje na – coraz bardziej znaczący na polskim rynku pracy – wizerunek pracodawcy. W artykule uwagę skoncentrowano na dbałości pracodawców o ten wizerunek, przejawiającej się w respektowaniu interesów pracowników związanych ze wskazanymi warunkami, co skutkuje wzrostem ich zadowolenia. Podstawą przedstawionego rozumowania stały się przede wszystkim badania empiryczne dotyczące respektowania tych interesów. Uznano, iż podejście do kształtowania warunków pracy ma swoje źródło w cechach pracowników oraz kulturze organizacyjnej, co różnicuje wizerunek przedsiębiorstw rozpatrywany przez pryzmat pracodawcy.

Słowa kluczowe

warunki pracy wizerunek pracodawcy oczekiwania pracowników interesy pracow‑ ników interesariusze wewnętrzni

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Gableta, M. ., Cierniak‑Emerych, . A. ., & Pietroń‑Pyszczek, A. (2017). Warunki pracy w kontekście budowania wizerunku pracodawcy. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 45(3), 87–98. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.6273

Referencje

    1. Baran, J. (1987). Warunki pracy a jakość pracy. Warszawa: ANS.
    2. Bielski, M. (2002). Podstawy teorii organizacji i zarządzania. Warszawa: C.H. Beck.
    3. Bodak, A., Cierniak‑Emerych, A., Pietroń‑Pyszczek, A. (2016). Interesy pracownicze a zmiany pokoleniowe. Marketing i Rynek, 3, 40–49.
    4. Bombiak, E. (2011). Zarządzanie różnorodnością wyzwaniem dla współczesnych menedżerów. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Humanistyczno‑Przyrodniczego w Siedlcach. Administracja i Zarządzanie, 102(29), 109–122.
    5. Borkowska, S. (red.) (2007). Systemy wysoce efektywnej pracy. Warszawa: IPiSS.
    6. Chmielecki, M., Sułkowski, Ł. (2014). Kultura organizacyjna jako czynnik przyciąga‑ jący najzdolniejszych pracowników w świetle wyników badań. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu, 8(46), 35–45.
    7. Gableta, M. (2015). O potrzebie badania interesów pracowniczych. Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, 4(38), 103–115.
    8. Gableta, M. (red.) (2006). Potencjał pracy przedsiębiorstwa. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
    9. Juchimiuk, A. (2008). Umiejętnie sprzedaj pracę! Marketing w Praktyce, 4, 34–38.
    10. Juchnowicz, M. (2014). Satysfakcja zawodowa pracowników – kreator kapitału ludzkiego. Warszawa: PWE.
    11. Koradecka, D. (red.) (2000). Nauka o pracy – bezpieczeństwo, higiena, ergonomia. Zarządzanie bezpieczeństwem i higieną pracy, t. 8. Warszawa: CIOP.
    12. Lichtarski, J. (2015). Praktyczny wymiar nauk o zarządzaniu. Warszawa: PWE.
    13. Otto, J. (2000). Marketing relacji. Koncepcje i stosowanie. Warszawa: C.H. Beck.
    14. Paliwoda‑Matiolańska, A. (2014). Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem. Warszawa: C.H. Beck.
    15. Pietroń‑Pyszczek, A. (2010). Polityka wizerunkowa pracodawcy – założenia, cele i działania. W: J. Stankiewicz (red.), Społeczne wymiary zarządzania nowoczesny‑ mi przedsiębiorstwami. Ludzie – kultura organizacji – społeczna odpowiedzialność. Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, 353–370.
    16. Pocztowski, A. (1998). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod. Kraków: Antykwa.
    17. Tüzüner, V.L., Yüksel, C.A. (2009). Segmenting potential employees according to firm’s employer attractiveness in the employer branding conding. Journal of Academic Research in Economics, 1, 46–61.
    18. Urbaniak, B., Rogozińska‑Pawełczyk, A. (red.) (2010). Strategiczne zarządzanie zasoba‑ mi ludzkimi a kształtowanie stosunków pracy. Łódź: Uniwersytet Łódzki.
    19. Wachowiak, P. (2013). Wrażliwość społeczna przedsiębiorstwa. Analiza i pomiar. Warszawa: Oficyna Wydawnicza SGH.