Treść głównego artykułu

Abstrakt

Zróżnicowanie oczekiwań zatrudnionych w jednostkach gospodarczych dotyczy m.in. warunków pracy. Realizacja tych oczekiwań rzutuje na – coraz bardziej znaczący na polskim rynku pracy – wizerunek pracodawcy. W artykule uwagę skoncentrowano na dbałości pracodawców o ten wizerunek, przejawiającej się w respektowaniu interesów pracowników związanych ze wskazanymi warunkami, co skutkuje wzrostem ich zadowolenia. Podstawą przedstawionego rozumowania stały się przede wszystkim badania empiryczne dotyczące respektowania tych interesów. Uznano, iż podejście do kształtowania warunków pracy ma swoje źródło w cechach pracowników oraz kulturze organizacyjnej, co różnicuje wizerunek przedsiębiorstw rozpatrywany przez pryzmat pracodawcy.

Słowa kluczowe

warunki pracy wizerunek pracodawcy oczekiwania pracowników interesy pracow‑ ników interesariusze wewnętrzni

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Gableta, M. ., Cierniak‑Emerych, . A. ., & Pietroń‑Pyszczek, A. (2017). Warunki pracy w kontekście budowania wizerunku pracodawcy. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 45(3), 87–98. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.6273

Referencje

Read More