Main Article Content
Abstract
Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badania porównawczego wymagań kompetencyjnych wobec audytorów wewnętrznych. Korzystano z analizy treści ogłoszeń o pracę publikowanych w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii i USA. Identyfikacja wymaganych na rynku pracy kluczowych kompetencji audytora wewnętrznego i ocena stopnia ich uniwersalności może stanowić podstawę do tworzenia programów rozwojowych i szkoleniowych dla audytorów wewnętrznych przez nich samych, pracodawców, jak też przez organizacje szkoleniowe i zawodowe związane z audytem wewnętrznym.
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
-
1. Faberman, R. J., Kudlyak, M. (2016). What does online job search tell us about thelabour market? Economic Perspectives, 40 (1), 1–15.
2. Filipowicz, G. (2004). Zarządzanie kompetencjami zawodowymi. Warszawa: PWE.
3. Grześkowiak, A. (2016). Wielowymiarowa Analiza Kompetencji Zawodowych wedługGrup Wieku Ludności. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu,427, 122–130.
4. Institute of Internal Auditors. Międzynarodowe Standardy Praktyki Zawodowej AudytuWewnętrznego. https://www.iia.org.pl/sites/default/files/definicja_kodeks_standardy_pl_en_2017_final.pdf, 10.11.2018.
5. Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska (2016). Definicja audytu wewnętrznego. Kodeks etyki oraz międzynarodowe standardy praktyki zawodowej audytu wewnętrznego. https://www.iia.org.pl/o-nas/kodeks-etyki, 10.11.2018.
6. Koller, L. (2003). Profession in Demand. Internal Auditor, 60 (3), 42–47.
7. Lenz, R., Sarens, G. (2012). Reflections on the internal auditing profession: What mighthave gone wrong? Managerial Auditing Journal, 6, 532–549.
8. Rafaeli, A., Oliver, A. (1998). Employment Ads. A Configurational Research Agenda.
9. Journal of Management Inquiry, 7 (4), 342–358.
10. Rogozińska-Pawełczyk, A. (2006). Kompetencje w organizacji. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 199, 99–120.
11. Saint, C. (2013). We Can Do HARD THINGS. Internal Auditor, 70 (3), 56–62.
12. Skoczylas-Tworek, A. (2014). Audyt we współczesnej gospodarce rynkowej. Łódź: WydawnictwoUniwersytetu Łódzkiego.
13. Spychała, M., Łech, S. (2011). Analiza kompetencji zawodowych pracowników i jejwpływ na doskonalenie służby BHP. Studia i Materiały Polskiego StowarzyszeniaZarządzania Wiedzą, 45, 260–270.
References
2. Filipowicz, G. (2004). Zarządzanie kompetencjami zawodowymi. Warszawa: PWE.
3. Grześkowiak, A. (2016). Wielowymiarowa Analiza Kompetencji Zawodowych wedługGrup Wieku Ludności. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu,427, 122–130.
4. Institute of Internal Auditors. Międzynarodowe Standardy Praktyki Zawodowej AudytuWewnętrznego. https://www.iia.org.pl/sites/default/files/definicja_kodeks_standardy_pl_en_2017_final.pdf, 10.11.2018.
5. Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska (2016). Definicja audytu wewnętrznego. Kodeks etyki oraz międzynarodowe standardy praktyki zawodowej audytu wewnętrznego. https://www.iia.org.pl/o-nas/kodeks-etyki, 10.11.2018.
6. Koller, L. (2003). Profession in Demand. Internal Auditor, 60 (3), 42–47.
7. Lenz, R., Sarens, G. (2012). Reflections on the internal auditing profession: What mighthave gone wrong? Managerial Auditing Journal, 6, 532–549.
8. Rafaeli, A., Oliver, A. (1998). Employment Ads. A Configurational Research Agenda.
9. Journal of Management Inquiry, 7 (4), 342–358.
10. Rogozińska-Pawełczyk, A. (2006). Kompetencje w organizacji. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 199, 99–120.
11. Saint, C. (2013). We Can Do HARD THINGS. Internal Auditor, 70 (3), 56–62.
12. Skoczylas-Tworek, A. (2014). Audyt we współczesnej gospodarce rynkowej. Łódź: WydawnictwoUniwersytetu Łódzkiego.
13. Spychała, M., Łech, S. (2011). Analiza kompetencji zawodowych pracowników i jejwpływ na doskonalenie służby BHP. Studia i Materiały Polskiego StowarzyszeniaZarządzania Wiedzą, 45, 260–270.