Treść głównego artykułu
Abstrakt
Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników badania porównawczego wymagań kompetencyjnych wobec audytorów wewnętrznych. Korzystano z analizy treści ogłoszeń o pracę publikowanych w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii i USA. Identyfikacja wymaganych na rynku pracy kluczowych kompetencji audytora wewnętrznego i ocena stopnia ich uniwersalności może stanowić podstawę do tworzenia programów rozwojowych i szkoleniowych dla audytorów wewnętrznych przez nich samych, pracodawców, jak też przez organizacje szkoleniowe i zawodowe związane z audytem wewnętrznym.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Faberman, R. J., Kudlyak, M. (2016). What does online job search tell us about thelabour market? Economic Perspectives, 40 (1), 1–15.
2. Filipowicz, G. (2004). Zarządzanie kompetencjami zawodowymi. Warszawa: PWE.
3. Grześkowiak, A. (2016). Wielowymiarowa Analiza Kompetencji Zawodowych wedługGrup Wieku Ludności. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu,427, 122–130.
4. Institute of Internal Auditors. Międzynarodowe Standardy Praktyki Zawodowej AudytuWewnętrznego. https://www.iia.org.pl/sites/default/files/definicja_kodeks_standardy_pl_en_2017_final.pdf, 10.11.2018.
5. Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska (2016). Definicja audytu wewnętrznego. Kodeks etyki oraz międzynarodowe standardy praktyki zawodowej audytu wewnętrznego. https://www.iia.org.pl/o-nas/kodeks-etyki, 10.11.2018.
6. Koller, L. (2003). Profession in Demand. Internal Auditor, 60 (3), 42–47.
7. Lenz, R., Sarens, G. (2012). Reflections on the internal auditing profession: What mighthave gone wrong? Managerial Auditing Journal, 6, 532–549.
8. Rafaeli, A., Oliver, A. (1998). Employment Ads. A Configurational Research Agenda.
9. Journal of Management Inquiry, 7 (4), 342–358.
10. Rogozińska-Pawełczyk, A. (2006). Kompetencje w organizacji. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 199, 99–120.
11. Saint, C. (2013). We Can Do HARD THINGS. Internal Auditor, 70 (3), 56–62.
12. Skoczylas-Tworek, A. (2014). Audyt we współczesnej gospodarce rynkowej. Łódź: WydawnictwoUniwersytetu Łódzkiego.
13. Spychała, M., Łech, S. (2011). Analiza kompetencji zawodowych pracowników i jejwpływ na doskonalenie służby BHP. Studia i Materiały Polskiego StowarzyszeniaZarządzania Wiedzą, 45, 260–270.
Referencje
2. Filipowicz, G. (2004). Zarządzanie kompetencjami zawodowymi. Warszawa: PWE.
3. Grześkowiak, A. (2016). Wielowymiarowa Analiza Kompetencji Zawodowych wedługGrup Wieku Ludności. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu,427, 122–130.
4. Institute of Internal Auditors. Międzynarodowe Standardy Praktyki Zawodowej AudytuWewnętrznego. https://www.iia.org.pl/sites/default/files/definicja_kodeks_standardy_pl_en_2017_final.pdf, 10.11.2018.
5. Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska (2016). Definicja audytu wewnętrznego. Kodeks etyki oraz międzynarodowe standardy praktyki zawodowej audytu wewnętrznego. https://www.iia.org.pl/o-nas/kodeks-etyki, 10.11.2018.
6. Koller, L. (2003). Profession in Demand. Internal Auditor, 60 (3), 42–47.
7. Lenz, R., Sarens, G. (2012). Reflections on the internal auditing profession: What mighthave gone wrong? Managerial Auditing Journal, 6, 532–549.
8. Rafaeli, A., Oliver, A. (1998). Employment Ads. A Configurational Research Agenda.
9. Journal of Management Inquiry, 7 (4), 342–358.
10. Rogozińska-Pawełczyk, A. (2006). Kompetencje w organizacji. Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 199, 99–120.
11. Saint, C. (2013). We Can Do HARD THINGS. Internal Auditor, 70 (3), 56–62.
12. Skoczylas-Tworek, A. (2014). Audyt we współczesnej gospodarce rynkowej. Łódź: WydawnictwoUniwersytetu Łódzkiego.
13. Spychała, M., Łech, S. (2011). Analiza kompetencji zawodowych pracowników i jejwpływ na doskonalenie służby BHP. Studia i Materiały Polskiego StowarzyszeniaZarządzania Wiedzą, 45, 260–270.