Treść głównego artykułu

Abstrakt

Tematem pracy jest problematyka szkoleń pracowników we współczesnych organizacjach. Celem artykułu jest prezentacja wyników badania zrealizowanego w ramach projektu RPMA.01.02.00-14-7402/16, dofinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Badanie przeprowadzono wśród uczestników dwu typów szkoleń – tradycyjnych oraz prowadzonych w formule edutainment, rozumianych jako specyficzny rodzaj szkoleń, łączących elementy edukacji (education) i rozrywki (entertainment). Celem badania była identyfikacja kluczowych oczekiwań wpływających na satysfakcję i ocenę jakości procesu szkoleniowego pracowników sektora biznesu, z uwzględnieniem możliwości wykorzystania nabytej wiedzy w rzeczywistych warunkach zawodowych. Porównywano opinie dotyczące szkoleń z obszarów: przywództwa, negocjacji, motywowania pracowników i zarządzania zmianą.

Słowa kluczowe

metody szkoleniowe edutainment szkolenie tradycyjne efektywność szkoleń

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Radzka , B. ., Szaban , J. ., & Trochimiuk , R. . (2019). Ocena efektywności szkoleń prowadzonych metodami tradycyjnymi i w formule edutainment. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 52(2), 109–119. https://doi.org/10.5604/01.3001.0013.2376

Referencje

    1. Barber, B. R. (2008). Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli. Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA.
    2. Giddens, A. (2001). Nowoczesność i tożsamość. „JA” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
    3. Kirkpatrick, D. L. (2001). Ocena efektywności szkoleń. Warszawa: Wydawnictwo Studio Emka.
    4. Kirkpatrick, J. D., Kirkpatrick, W. K. (2016). Four Levels of Training Evaluation. Alexandria: ATD Press.
    5. Łaguna, M., Kozak, A. (2015). Metody prowadzenia szkoleń. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
    6. Nachmias-Frankfort, Ch., Nachmias, D. (2001). Metody badawcze w naukach społecznych. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
    7. Ritzer, G. (2001). Magiczny świat konsumpcji. Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA.
    8. Ritzer, G. (2003). Makdonaldyzacja społeczeństwa. Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie MUZA SA.
    9. Rudzka-Stankiewicz, U., Lux, B. (2018). Grywalizacja jako narzędzie HR. W: K. Popieluch (red.), HR Business Partner. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.