Treść głównego artykułu
Abstrakt
W artykule przedstawiono wyniki badania opinii o przydatności kompetencji na rynku pracy. Badaniem objęto grupy studentów i nauczycieli akademickich Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz przedstawicieli firm związanych z tą uczelnią. Przedmiotem badania są różnice w ocenach przydatności kompetencji między tymi trzema grupami. Analiza wyników przeprowadzona jest w kontekście dyskusji o zjawisku i ekonomicznych konsekwencjach niedopasowania kompetencji na rynku pracy.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Chernoff V., Boudarbat B., The Determinants of Education-Job Match Among Canadian University Graduates, “IZA DP” 2009.
2. Doeringer P., Piore M., Internal Labor Markets and Manpower Analysis, 1985.
3. Dolton P., Silles M., Over-Education in the Graduate Labour Market: Some Evidence from Alumni Data, “Center for the Economics of Education Working Paper” 2001.
4. Freeman R., The Overeducated American, Academic Press, 1976.
5. García-Aracil A., Velden R., Competencies for Young European Higher Education Graduates: Labor Market Mismatches and Their Payoffs, “Higher Education” 2007, vol. 55.
6. Kim, H-K., Seung A., Kim J., Vertical and Horizontal Education-Job Mismatches in the Korean Youth Labor Market: A Quantile Regression Approach, “Sogang University Working Paper” 2011.
7. Mcguinness S., Overeducation in the Labour Market, “Journal of Economic Surveys” 2006, vol. 20.
8. Michoń P., Ławrynowicz M., Trzy światy – badania rynku pracy w Wielkopolsce, wyd. Edustacja, Poznań 2009.
9. Mortensen D., Dyspersja płac. Dlaczego podobni pracownicy zarabiają różnie?, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
10. Orczyk J., Nadwyżka wykształcenia – kłopot czy korzyść? w: Polityka społeczno-ekonomiczna w dobie przemian, red. E. Kryńska, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2006.
11. Robst J., Education and Job Match: The Relatedness of College Major and Work, “Economics of Education Review” 2007, vol. 26.
12. Spence M., Competitive and Optimal Responses to Signals: Analysis of Efficiency and Distribution, “Journal of Economic Theory” 1974, vol. 7.
13. Thurow, L., Generating Inequality, MacMillan 1975.
Referencje
2. Doeringer P., Piore M., Internal Labor Markets and Manpower Analysis, 1985.
3. Dolton P., Silles M., Over-Education in the Graduate Labour Market: Some Evidence from Alumni Data, “Center for the Economics of Education Working Paper” 2001.
4. Freeman R., The Overeducated American, Academic Press, 1976.
5. García-Aracil A., Velden R., Competencies for Young European Higher Education Graduates: Labor Market Mismatches and Their Payoffs, “Higher Education” 2007, vol. 55.
6. Kim, H-K., Seung A., Kim J., Vertical and Horizontal Education-Job Mismatches in the Korean Youth Labor Market: A Quantile Regression Approach, “Sogang University Working Paper” 2011.
7. Mcguinness S., Overeducation in the Labour Market, “Journal of Economic Surveys” 2006, vol. 20.
8. Michoń P., Ławrynowicz M., Trzy światy – badania rynku pracy w Wielkopolsce, wyd. Edustacja, Poznań 2009.
9. Mortensen D., Dyspersja płac. Dlaczego podobni pracownicy zarabiają różnie?, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
10. Orczyk J., Nadwyżka wykształcenia – kłopot czy korzyść? w: Polityka społeczno-ekonomiczna w dobie przemian, red. E. Kryńska, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2006.
11. Robst J., Education and Job Match: The Relatedness of College Major and Work, “Economics of Education Review” 2007, vol. 26.
12. Spence M., Competitive and Optimal Responses to Signals: Analysis of Efficiency and Distribution, “Journal of Economic Theory” 1974, vol. 7.
13. Thurow, L., Generating Inequality, MacMillan 1975.