Treść głównego artykułu

Abstrakt

W artykule przedstawiono wyniki badania opinii o przydatności kompetencji na rynku pracy. Badaniem objęto grupy studentów i nauczycieli akademickich Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz przedstawicieli firm związanych z tą uczelnią. Przedmiotem badania są różnice w ocenach przydatności kompetencji między tymi trzema grupami. Analiza wyników przeprowadzona jest w kontekście dyskusji o zjawisku i ekonomicznych konsekwencjach niedopasowania kompetencji na rynku pracy.

Słowa kluczowe

nadmierne kwalifikacje niedopasowanie kompetencji kapitał ludzki edukacja wyższa

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Buttler , D. (2012). Studenci, pracodawcy, wykładowcy – różne wizje kompetentnego pracownika. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 25(3), 45–57. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.6270

Referencje

    1. Chernoff V., Boudarbat B., The Determinants of Education-Job Match Among Canadian University Graduates, “IZA DP” 2009.
    2. Doeringer P., Piore M., Internal Labor Markets and Manpower Analysis, 1985.
    3. Dolton P., Silles M., Over-Education in the Graduate Labour Market: Some Evidence from Alumni Data, “Center for the Economics of Education Working Paper” 2001.
    4. Freeman R., The Overeducated American, Academic Press, 1976.
    5. García-Aracil A., Velden R., Competencies for Young European Higher Education Graduates: Labor Market Mismatches and Their Payoffs, “Higher Education” 2007, vol. 55.
    6. Kim, H-K., Seung A., Kim J., Vertical and Horizontal Education-Job Mismatches in the Korean Youth Labor Market: A Quantile Regression Approach, “Sogang University Working Paper” 2011.
    7. Mcguinness S., Overeducation in the Labour Market, “Journal of Economic Surveys” 2006, vol. 20.
    8. Michoń P., Ławrynowicz M., Trzy światy – badania rynku pracy w Wielkopolsce, wyd. Edustacja, Poznań 2009.
    9. Mortensen D., Dyspersja płac. Dlaczego podobni pracownicy zarabiają różnie?, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
    10. Orczyk J., Nadwyżka wykształcenia – kłopot czy korzyść? w: Polityka społeczno-ekonomiczna w dobie przemian, red. E. Kryńska, Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2006.
    11. Robst J., Education and Job Match: The Relatedness of College Major and Work, “Economics of Education Review” 2007, vol. 26.
    12. Spence M., Competitive and Optimal Responses to Signals: Analysis of Efficiency and Distribution, “Journal of Economic Theory” 1974, vol. 7.
    13. Thurow, L., Generating Inequality, MacMillan 1975.