Treść głównego artykułu

Abstrakt

W artykule przedstawiono wybrane wyniki drugiej edycji „Badania losów absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu”. Badaniem objęto absolwentów studiów stacjonarnych po roku od ukończenia przez nich kształcenia. Przedstawiona w tekście analiza dotyczy absolwentów studiów magisterskich, a zakres tematyczny dotyczy ich statusu na rynku pracy, mobilności zawodowej i przestrzennej, dopasowania kwalifikacyjnego oraz determinantów sukcesu na rynku pracy.

Słowa kluczowe

szkolnictwo wyższe rynek pracy okres przejściowy między kształceniem a pracą (school-to-work transition) badanie losów absolwentów.

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Buttler , D. . (2014). Absolwenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu na rynku pracy. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 32(2), 195–207. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4632

Referencje

    1. Buttler D., Białowąs S., Klimanek T., Szwarc K. (2012), Monitorowanie losów absolwentów.
    2. Zarys metodologii i metodyki badania w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu,„Edukacja ekonomistów i menedżerów”, nr 3 (25), s. 115–130.
    3. Chmielecka E. (2013), Proces boloński i krajowe ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego,„Studia BAS”, nr 3 (35), s. 107–134.
    4. Górniak J. (2012), Młodość czy doświadczenie? Kapitał ludzki w Polsce, raport podsumowującyIII edycję badań BKL.
    5. Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnychzakładu ubezpieczeń społecznych (2014), raport przygotowany przezPracownię Ewaluacji Jakości Kształcenia Uniwersytetu Warszawskiego na zlecenieInstytutu Badań Edukacyjnych.
    6. Ryan P. (2001), The School-to-Work Transition: A Cross-National Perspective, „Journal ofEconomic Literature”, Vol. 39, s. 34–92.
    7. Trow M. (2005), Reflections on the Transition from Elite to Mass to Universal Access: Formsand Phases of Higher Education in Modern Societies since WWII, Working Papers,Institute of Governmental Studies, UC Berkeley.
    8. Wolbers M. (2007), Patterns of Labour Market Entry: A Comparative Perspective onSchool-to-Work Transitions in 11 European Countries, „Acta Sociologica”, Vol. 50, No.3, s. 189–210.