Treść głównego artykułu
Abstrakt
W artykule przedstawiono wybrane wyniki drugiej edycji „Badania losów absolwentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu”. Badaniem objęto absolwentów studiów stacjonarnych po roku od ukończenia przez nich kształcenia. Przedstawiona w tekście analiza dotyczy absolwentów studiów magisterskich, a zakres tematyczny dotyczy ich statusu na rynku pracy, mobilności zawodowej i przestrzennej, dopasowania kwalifikacyjnego oraz determinantów sukcesu na rynku pracy.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Buttler D., Białowąs S., Klimanek T., Szwarc K. (2012), Monitorowanie losów absolwentów.
2. Zarys metodologii i metodyki badania w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu,„Edukacja ekonomistów i menedżerów”, nr 3 (25), s. 115–130.
3. Chmielecka E. (2013), Proces boloński i krajowe ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego,„Studia BAS”, nr 3 (35), s. 107–134.
4. Górniak J. (2012), Młodość czy doświadczenie? Kapitał ludzki w Polsce, raport podsumowującyIII edycję badań BKL.
5. Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnychzakładu ubezpieczeń społecznych (2014), raport przygotowany przezPracownię Ewaluacji Jakości Kształcenia Uniwersytetu Warszawskiego na zlecenieInstytutu Badań Edukacyjnych.
6. Ryan P. (2001), The School-to-Work Transition: A Cross-National Perspective, „Journal ofEconomic Literature”, Vol. 39, s. 34–92.
7. Trow M. (2005), Reflections on the Transition from Elite to Mass to Universal Access: Formsand Phases of Higher Education in Modern Societies since WWII, Working Papers,Institute of Governmental Studies, UC Berkeley.
8. Wolbers M. (2007), Patterns of Labour Market Entry: A Comparative Perspective onSchool-to-Work Transitions in 11 European Countries, „Acta Sociologica”, Vol. 50, No.3, s. 189–210.
Referencje
2. Zarys metodologii i metodyki badania w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu,„Edukacja ekonomistów i menedżerów”, nr 3 (25), s. 115–130.
3. Chmielecka E. (2013), Proces boloński i krajowe ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego,„Studia BAS”, nr 3 (35), s. 107–134.
4. Górniak J. (2012), Młodość czy doświadczenie? Kapitał ludzki w Polsce, raport podsumowującyIII edycję badań BKL.
5. Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracyjnychzakładu ubezpieczeń społecznych (2014), raport przygotowany przezPracownię Ewaluacji Jakości Kształcenia Uniwersytetu Warszawskiego na zlecenieInstytutu Badań Edukacyjnych.
6. Ryan P. (2001), The School-to-Work Transition: A Cross-National Perspective, „Journal ofEconomic Literature”, Vol. 39, s. 34–92.
7. Trow M. (2005), Reflections on the Transition from Elite to Mass to Universal Access: Formsand Phases of Higher Education in Modern Societies since WWII, Working Papers,Institute of Governmental Studies, UC Berkeley.
8. Wolbers M. (2007), Patterns of Labour Market Entry: A Comparative Perspective onSchool-to-Work Transitions in 11 European Countries, „Acta Sociologica”, Vol. 50, No.3, s. 189–210.