Treść głównego artykułu
Abstrakt
W artykule podjęto próbę oceny kompetencji studentów z trzech perspektyw: studentów, pracodawców i nauczycieli akademickich. Wskazano kompetencje oceniane najwyżej i najniżej oraz istotne różnice w opiniach trzech grup respondentów. Różne postrzeganie kompetencji studentów oraz zróżnicowany poziom ich oceny składnia do stawiania szeregu pytań dotyczących zarówno przyczyn, jak i skutków takiego stanu rzeczy. Stawiane pytanie i prowadzona polemika, na tle rozważań dotyczących pokolenia Y oraz Krajowych Ram Kwalifikacji w szkolnictwie wyż- szym w Polsce, mają za zadanie inspirować do dalszych badań i poszukiwań w tym obszarze.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, red. E. Chmielecka, Warszawa 2010.
2. Chester E., Młodzi w pracy. Jak zadbać o pracowników z pokolenia Y, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2006.
3. Czop-Śliwińska G., Kandydat idealny, czyli oczekiwania pracodawców wobec absolwentów szkół technicznych, Centrum Karier Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, http://www.ck.agh.edu.pl/inne/kandydat_idealny.doc [data dostępu 26.06.2012].
Google Scholar
4. Fazlagić J., Charakterystyka pokolenia Y, „E-mentor” 2008, Nr 3 (25).
5. Lybourn P., Goldfinch J., Graham J., Macleod L., Stewart S., Measuring Changes in Groupworking Skills in Undergraduate Students after Employer Involvement in Group Skill Development, “Assessment and Evaluation in Higher Education” 2001, vol. 26, no 4.
6. Makowski T., Zatrudnienie w sektorze małych i mikroprzedsiębiorstw ekologicznych w Krakowie, Fundacja Wspierania Inicjatyw Ekologicznych, Kraków 2010.
7. Martin C. A., From high maintenance to high productivity: What managers need to know about Generation Y, “Industrial and Commercial Training” 2005, Vol. 37 Iss: 1.
8. Michoń P., Ławrynowicz M., Trzy światy. Badanie rynku pracy w Wielkopolsce, Edustacja.pl Sp z o. o. Poznań, 2009.
9. Tuning. Harmonizacja struktur kształcenia w Europie. Wprowadzenie do projektu., Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, 2008
10. Ustrzycki A., Oczekiwania pracodawców wobec kwalifikacji pracowników, Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2007.
11. Wielkopolski rynek pracy w świetle opinii lokalnych pracodawców, Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu, luty 2005.
12. Zasępa T., Internet – fenomen społeczeństwa informacyjnego, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2001.
Referencje
2. Chester E., Młodzi w pracy. Jak zadbać o pracowników z pokolenia Y, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2006.
3. Czop-Śliwińska G., Kandydat idealny, czyli oczekiwania pracodawców wobec absolwentów szkół technicznych, Centrum Karier Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, http://www.ck.agh.edu.pl/inne/kandydat_idealny.doc [data dostępu 26.06.2012].
Google Scholar
4. Fazlagić J., Charakterystyka pokolenia Y, „E-mentor” 2008, Nr 3 (25).
5. Lybourn P., Goldfinch J., Graham J., Macleod L., Stewart S., Measuring Changes in Groupworking Skills in Undergraduate Students after Employer Involvement in Group Skill Development, “Assessment and Evaluation in Higher Education” 2001, vol. 26, no 4.
6. Makowski T., Zatrudnienie w sektorze małych i mikroprzedsiębiorstw ekologicznych w Krakowie, Fundacja Wspierania Inicjatyw Ekologicznych, Kraków 2010.
7. Martin C. A., From high maintenance to high productivity: What managers need to know about Generation Y, “Industrial and Commercial Training” 2005, Vol. 37 Iss: 1.
8. Michoń P., Ławrynowicz M., Trzy światy. Badanie rynku pracy w Wielkopolsce, Edustacja.pl Sp z o. o. Poznań, 2009.
9. Tuning. Harmonizacja struktur kształcenia w Europie. Wprowadzenie do projektu., Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, 2008
10. Ustrzycki A., Oczekiwania pracodawców wobec kwalifikacji pracowników, Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu, Opole 2007.
11. Wielkopolski rynek pracy w świetle opinii lokalnych pracodawców, Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu, luty 2005.
12. Zasępa T., Internet – fenomen społeczeństwa informacyjnego, Edycja Świętego Pawła, Częstochowa 2001.