Main Article Content

Abstract

O sukcesie firmy na rynku w dużym stopniu decydują utalentowani pracownicy. Przyciągnięcie talentów do firmy jest istotnym wyzwaniem współczesnych organizacji. Sprostanie temu wyzwaniu jest możliwe dzięki podjęciu działań, związanych z koncepcją employer branding. W artykule ukazano procedury personalne, które budują pozytywny wizerunek pracodawcy. Do najważniejszych procedur personalnych w obszarze employer branding zaliczono: procedurę rekrutacji pracowników, wynagradzania pracowników, program świadczeń pracowniczych, program rozwoju personelu, program praca – życie, outplacement, program dla talentów, procedurę zarządzania różnorodnością.

Article Details

How to Cite
Kopeć, J. (2013). Procedury personalne kształtujące wizerunek pracodawcy. Education of Economists and Managers, 30(4), 41–53. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4609

References

    1. Borkowska, S. (2012), Skuteczne strategie wynagrodzeń – tworzenie i zastosowanie,Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
    2. Gableta, M. (2003), Człowiek i praca w zmieniającym się przedsiębiorstwie, Wyd. AE weWrocławiu, Wrocław.
    3. Johnson, M. (2001), Winning the people Wars. What it takes to acquire and retain thetalent you need, Financial Times, Prentice Hall, London, New York.
    4. Juchnowicz, M. (2007), Motywowanie rozwoju kompetencji, w: M. Juchnowicz (red.),Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, Difin, Warszawa.52 Jacek KopećKantowicz‑Gdańska, M. (2012), Kształtowanie marki i wizerunku pracodawcy w wirtualnychsieciach społecznych, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 5.
    5. Kopeć, J. (2011), Program rozwoju talentów instrumentem kształtowania wizerunkufirmy, w: J. Teczke, J. Czekaj, B. Mikuła, R. Oczkowska (red.), Nauka i gospodarkaw dobie destabilizacji, Biuro Projektu Nauka i Gospodarka, Kraków.
    6. Kopeć, J. (2012), Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie, ZN Seria Specjalna:Monografie nr 209, Wyd. UE w Krakowie, Kraków.
    7. Kopertyńska, M. W. (2009), Motywowanie pracowników. Teoria i praktyka, Wyd. Placet,Wyd. 2 uzupełnione, Warszawa.
    8. Marciniak, J. (2011), Budowa wizerunku pracodawcy i marketing personalny, w:J. Marciniak (red.), Human Resources, Wyd. ABC a Wolters Kluwer business,Olszewska, B., Olszewska, K. (2009), Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa jakoatrakcyjnego pracodawcy, w: M. Gableta, A. Pietroń‑Pyszczek (red.), Człowiek i pracaw zmieniającej się organizacji, PN UE we Wrocławiu nr 43, Wrocław.
    9. Suchodolski, A. (2006), Rozwój pracowników, w: T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami,Wyd. C. H. Beck, Wyd. III uaktualnione i poszerzone, Warszawa.
    10. Tabor, J.A. (2013), Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie. Koncepcje, strategie,praktyka, Wyd. Poltext, TNOiK, Warszawa.
    11. Wiśniewski, Z., Zawadzki, K. (2007), Jakość pracy a sfera pozazawodowa, w:A. Pocztowski (red.), W kierunku jakości kapitału ludzkiego, IPiSS, Warszawa.
    12. Woźniakowski, A. (2005), Globalizacja – różnorodność – zarządzanie talentami, w:S. Borkowska (red.), Zarządzanie talentami, IPiSS, Warszawa.