Treść głównego artykułu
Abstrakt
O sukcesie firmy na rynku w dużym stopniu decydują utalentowani pracownicy. Przyciągnięcie talentów do firmy jest istotnym wyzwaniem współczesnych organizacji. Sprostanie temu wyzwaniu jest możliwe dzięki podjęciu działań, związanych z koncepcją employer branding. W artykule ukazano procedury personalne, które budują pozytywny wizerunek pracodawcy. Do najważniejszych procedur personalnych w obszarze employer branding zaliczono: procedurę rekrutacji pracowników, wynagradzania pracowników, program świadczeń pracowniczych, program rozwoju personelu, program praca – życie, outplacement, program dla talentów, procedurę zarządzania różnorodnością.
Słowa kluczowe
Szczegóły artykułu
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Referencje
-
1. Borkowska, S. (2012), Skuteczne strategie wynagrodzeń – tworzenie i zastosowanie,Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
2. Gableta, M. (2003), Człowiek i praca w zmieniającym się przedsiębiorstwie, Wyd. AE weWrocławiu, Wrocław.
3. Johnson, M. (2001), Winning the people Wars. What it takes to acquire and retain thetalent you need, Financial Times, Prentice Hall, London, New York.
4. Juchnowicz, M. (2007), Motywowanie rozwoju kompetencji, w: M. Juchnowicz (red.),Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, Difin, Warszawa.52 Jacek KopećKantowicz‑Gdańska, M. (2012), Kształtowanie marki i wizerunku pracodawcy w wirtualnychsieciach społecznych, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 5.
5. Kopeć, J. (2011), Program rozwoju talentów instrumentem kształtowania wizerunkufirmy, w: J. Teczke, J. Czekaj, B. Mikuła, R. Oczkowska (red.), Nauka i gospodarkaw dobie destabilizacji, Biuro Projektu Nauka i Gospodarka, Kraków.
6. Kopeć, J. (2012), Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie, ZN Seria Specjalna:Monografie nr 209, Wyd. UE w Krakowie, Kraków.
7. Kopertyńska, M. W. (2009), Motywowanie pracowników. Teoria i praktyka, Wyd. Placet,Wyd. 2 uzupełnione, Warszawa.
8. Marciniak, J. (2011), Budowa wizerunku pracodawcy i marketing personalny, w:J. Marciniak (red.), Human Resources, Wyd. ABC a Wolters Kluwer business,Olszewska, B., Olszewska, K. (2009), Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa jakoatrakcyjnego pracodawcy, w: M. Gableta, A. Pietroń‑Pyszczek (red.), Człowiek i pracaw zmieniającej się organizacji, PN UE we Wrocławiu nr 43, Wrocław.
9. Suchodolski, A. (2006), Rozwój pracowników, w: T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami,Wyd. C. H. Beck, Wyd. III uaktualnione i poszerzone, Warszawa.
10. Tabor, J.A. (2013), Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie. Koncepcje, strategie,praktyka, Wyd. Poltext, TNOiK, Warszawa.
11. Wiśniewski, Z., Zawadzki, K. (2007), Jakość pracy a sfera pozazawodowa, w:A. Pocztowski (red.), W kierunku jakości kapitału ludzkiego, IPiSS, Warszawa.
12. Woźniakowski, A. (2005), Globalizacja – różnorodność – zarządzanie talentami, w:S. Borkowska (red.), Zarządzanie talentami, IPiSS, Warszawa.
Referencje
2. Gableta, M. (2003), Człowiek i praca w zmieniającym się przedsiębiorstwie, Wyd. AE weWrocławiu, Wrocław.
3. Johnson, M. (2001), Winning the people Wars. What it takes to acquire and retain thetalent you need, Financial Times, Prentice Hall, London, New York.
4. Juchnowicz, M. (2007), Motywowanie rozwoju kompetencji, w: M. Juchnowicz (red.),Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, Difin, Warszawa.52 Jacek KopećKantowicz‑Gdańska, M. (2012), Kształtowanie marki i wizerunku pracodawcy w wirtualnychsieciach społecznych, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”, 5.
5. Kopeć, J. (2011), Program rozwoju talentów instrumentem kształtowania wizerunkufirmy, w: J. Teczke, J. Czekaj, B. Mikuła, R. Oczkowska (red.), Nauka i gospodarkaw dobie destabilizacji, Biuro Projektu Nauka i Gospodarka, Kraków.
6. Kopeć, J. (2012), Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie, ZN Seria Specjalna:Monografie nr 209, Wyd. UE w Krakowie, Kraków.
7. Kopertyńska, M. W. (2009), Motywowanie pracowników. Teoria i praktyka, Wyd. Placet,Wyd. 2 uzupełnione, Warszawa.
8. Marciniak, J. (2011), Budowa wizerunku pracodawcy i marketing personalny, w:J. Marciniak (red.), Human Resources, Wyd. ABC a Wolters Kluwer business,Olszewska, B., Olszewska, K. (2009), Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa jakoatrakcyjnego pracodawcy, w: M. Gableta, A. Pietroń‑Pyszczek (red.), Człowiek i pracaw zmieniającej się organizacji, PN UE we Wrocławiu nr 43, Wrocław.
9. Suchodolski, A. (2006), Rozwój pracowników, w: T. Listwan (red.), Zarządzanie kadrami,Wyd. C. H. Beck, Wyd. III uaktualnione i poszerzone, Warszawa.
10. Tabor, J.A. (2013), Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie. Koncepcje, strategie,praktyka, Wyd. Poltext, TNOiK, Warszawa.
11. Wiśniewski, Z., Zawadzki, K. (2007), Jakość pracy a sfera pozazawodowa, w:A. Pocztowski (red.), W kierunku jakości kapitału ludzkiego, IPiSS, Warszawa.
12. Woźniakowski, A. (2005), Globalizacja – różnorodność – zarządzanie talentami, w:S. Borkowska (red.), Zarządzanie talentami, IPiSS, Warszawa.