Main Article Content

Abstract

Artykuł podejmuje próbę zbadania wpływu kapitału ekonomicznego, społecznego i kulturowego na podejmowanie studiów na uczelni publicznej lub niepublicznej, w trybie stacjonarnym lub niestacjonarnym, a w konsekwencji tych dwóch alternatyw także na konieczność płacenia czesnego. Wykorzystywane zazwyczaj w badaniach nad nierównościami w dostępie do edukacji wyższej koncepcje „klasy społecznej” i „statusu spo- łeczno-ekonomicznego” zostały skonceptualizowane w formie trzech rodzajów kapitału. Pozwoliło to uwzględnić w modelu więcej informacji o specyficznych zasobach gospodarstwa domowego, mogących mieć znaczenie dla osiągnięć edukacyjnych. Wyniki dostarczają informacji o cechach osób płacących za studia oraz pozwalają na postawienie hipotez odnośnie do redystrybucyjnych efektów systemu finansowania edukacji wyższej w Polsce.

Article Details

How to Cite
Czarnecki , K. . (2014). Wpływ kapitału kulturowego, społecznego i ekonomicznego na ponoszenie odpłatności za studia. Education of Economists and Managers, 32(2), 143–162. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.4633

References

Read More