Treść głównego artykułu

Abstrakt

Artykuł podejmuje tematykę procesu przejścia z edukacji wyższej do pracy oraz zatrudnialności. Na podstawie fińskich rozwiązań instytucjonalnych obecnych na poziomie polityki państwa oraz na poziomie uczelni wyższych, podjęta zostaje próba wyciągnięcia z nich wniosków dla polskiej polityki szkolnictwa wyższego. Zdaniem autora, fiński przykład pozwala zakwestionować dominujące podejście, w którym absolwenci występują tylko jako podaż odpowiadająca na popyt rynku pracy, a zatrudnialność jest tylko cechą indywidualną.

Słowa kluczowe

szkolnictwo wyższe w Finlandii przejście z edukacji wyższej do pracy zatrudnialność polityka szkolnictwa wyższego

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Czarnecki, K. (2012). Kontekst instytucjonalny przechodzenia z edukacji wyższej do pracy – przykład fiński. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 25(3), 91–112. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.6273

Referencje

Read More