Infrastructural company in the development of the Euroregion Bug
Main Article Content
Abstract
Moving the customs border of the EU on to the line of the Bug river and the appearance of foreign investors in the eastern Poland in the impact area of the Corridor No. II international transport has created new opportunities for development in the recent years. Article recognizes in this respect the essential elements of the transport potential of the Euroregion Bug. Being a cross-border region through which many loads of cargo are transported, it does not use its full transport capacity, which could ensure this border region rapid economic development. Article concludes that due to its favourable geographical location, in the II Pan-European Transport Corridor’s belt of interaction, the greatest transport potential of the Euroregion Bug rests in the localization, in this region, of the modern computerized multi-modal logistical centres.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
Banak M., Brdulak J., Krysiuk C., Pawlak P. [2014], Kierunki rozwoju infrastruktury transportu samochodowego w Polsce, Warszawa, ITS.
Brdulak J. [1995], Projekt organizacyjno-ekonomiczny infrastruktury technicznej makroregionu województw bialsko-podlaskiego, chełmskiego, lubelskiego i tarnobrzeskiego: synteza I etapu badań, Warszawa, Wydawnictwo Bizant.
Brdulak J., Pawlak P., Krysiuk C. [2012], Rozwój gałęziowy transportu w Europie – priorytetowe osie sieci TEN-T, Warszawa, ITS.
Brdulak J., Pawlak P., Krysiuk C., Zakrzewski B. [2014], Domykanie sieci dróg ekspresowych i autostrad czynnikiem mnożnikowym gospodarczego rozwoju regionów, „Logistyka”, nr 3, Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, s. 716-722.
Brdulak J., Zakrzewski B. [2013], Efektywność centrum logistycznego na Południowym Podlasiu. Monografia, Warszawa, ITS.
Brdulak J., Zakrzewski B. [2013], Methods for Calculating the Efficiency of Logistics Centres, “Archives of Transport – Quarterly”, Committee of Transport Polish Academy of Science, Vol. 27-28, p. 25-43.
Brdulak J., Zakrzewski B. [2015], Transgraniczna współpraca transportowa w Euroregionie Bug, „TTS Technika Transportu Szynowego”, nr 12, s. 1727-1731.
Brdulak J., Zakrzewski B. [2016], Zarządzanie infrastrukturą techniczną Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Nr II – problemy teoretyczne, w: Problemy programowania inwestycji infrastrukturalnych w transporcie, Monografia, J. Brdulak (red.), Warszawa, ITS, s. 14-27.
EC [2010], Investing in Europe’s Future, Fifth Report on Economic, Social and Territorial Cohesion, Foreword Summary, Conclusions, Maps and Comments, European Commission, Publications Office, Brussels.
Gorzelak G. [2003], Bieda i zamożność regionów, w: Wymiar i współczesne interpretacje regionu, I. Sagan, M. Czepczyński (red.), Gdańsk-Poznań, UG KGE.
Krysiuk C., Zakrzewski B. [2013], Centra logistyczne jako element usprawniający system transportowy UE, „TTS Technika Transportu Szynowego”, nr 10, s. 2277-2285.
Kuśmińska-Fijałkowska A., Łukasik Z. [2011], The Land Trans-Shipping Terminal In Processes Flow Stream Individuals Intermodal Transportion, “TransNav: International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation”, T. 5, p. 395-400.
Miszczuk A. [2013], Uwarunkowania peryferyjności regionu przygranicznego, Lublin, Norbertinum.
Zakrzewski B. [2012], Instytut Transportu Samochodowego: 60 lat minęło… 1952-2012, Warszawa, ITS.
Zakrzewski B. [2015], Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej regionów nadgranicznych na przykładzie województwa lubelskiego, Warszawa, ITS.
Zakrzewski B. [2016 a], Paneuropejski Korytarz Transportowy Nr II, w: Problemy programowania inwestycji infrastrukturalnych w transporcie. Monografia, J. Brdulak (red.), Warszawa, ITS, s. 7-13.
Zakrzewski B. [2016 b], Transport samochodowy w Polsce wobec problemów dalszego rozwoju na przykładzie regionów wschodnich, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, T. 1257, nr 5, s. 790-808.