Firma infrastrukturalna w rozwoju Euroregionu Bug
Main Article Content
Abstrakt
Przeniesienie granicy celnej UE na linię rzeki Bug i pojawienie się zagranicznych inwesto-rów na wschodzie Polski, na obszarze wpływu europejskiego korytarza transportowego nr II, stworzyły w ostatnich latach nowe możliwości rozwoju tego regionu. W artykule zostały omówione najważniejsze elementy potencjału transportowego Euroregionu Bug. Autor stwierdza, że ze względu na geograficzne położenie w strefie oddziaływania korytarza transportowego nr II, największy potencjał rozwojowy Euroregionu Bug tkwi w jego lokaliza-cji. Choć jest to region transgraniczny, to jego zdolności przewozowe nie są w pełni wyko-rzystane z powodu braku nowoczesnej infrastruktury, w tym centrów logistycznych do obsługi przewozów multimodalnych.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
Banak M., Brdulak J., Krysiuk C., Pawlak P. [2014], Kierunki rozwoju infrastruktury transportu samochodowego w Polsce, Warszawa, ITS.
Brdulak J. [1995], Projekt organizacyjno-ekonomiczny infrastruktury technicznej makroregionu województw bialsko-podlaskiego, chełmskiego, lubelskiego i tarnobrzeskiego: synteza I etapu badań, Warszawa, Wydawnictwo Bizant.
Brdulak J., Pawlak P., Krysiuk C. [2012], Rozwój gałęziowy transportu w Europie – priorytetowe osie sieci TEN-T, Warszawa, ITS.
Brdulak J., Pawlak P., Krysiuk C., Zakrzewski B. [2014], Domykanie sieci dróg ekspresowych i autostrad czynnikiem mnożnikowym gospodarczego rozwoju regionów, „Logistyka”, nr 3, Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu, s. 716-722.
Brdulak J., Zakrzewski B. [2013], Efektywność centrum logistycznego na Południowym Podlasiu. Monografia, Warszawa, ITS.
Brdulak J., Zakrzewski B. [2013], Methods for Calculating the Efficiency of Logistics Centres, “Archives of Transport – Quarterly”, Committee of Transport Polish Academy of Science, Vol. 27-28, p. 25-43.
Brdulak J., Zakrzewski B. [2015], Transgraniczna współpraca transportowa w Euroregionie Bug, „TTS Technika Transportu Szynowego”, nr 12, s. 1727-1731.
Brdulak J., Zakrzewski B. [2016], Zarządzanie infrastrukturą techniczną Paneuropejskiego Korytarza Transportowego Nr II – problemy teoretyczne, w: Problemy programowania inwestycji infrastrukturalnych w transporcie, Monografia, J. Brdulak (red.), Warszawa, ITS, s. 14-27.
EC [2010], Investing in Europe’s Future, Fifth Report on Economic, Social and Territorial Cohesion, Foreword Summary, Conclusions, Maps and Comments, European Commission, Publications Office, Brussels.
Gorzelak G. [2003], Bieda i zamożność regionów, w: Wymiar i współczesne interpretacje regionu, I. Sagan, M. Czepczyński (red.), Gdańsk-Poznań, UG KGE.
Krysiuk C., Zakrzewski B. [2013], Centra logistyczne jako element usprawniający system transportowy UE, „TTS Technika Transportu Szynowego”, nr 10, s. 2277-2285.
Kuśmińska-Fijałkowska A., Łukasik Z. [2011], The Land Trans-Shipping Terminal In Processes Flow Stream Individuals Intermodal Transportion, “TransNav: International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation”, T. 5, p. 395-400.
Miszczuk A. [2013], Uwarunkowania peryferyjności regionu przygranicznego, Lublin, Norbertinum.
Zakrzewski B. [2012], Instytut Transportu Samochodowego: 60 lat minęło… 1952-2012, Warszawa, ITS.
Zakrzewski B. [2015], Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej regionów nadgranicznych na przykładzie województwa lubelskiego, Warszawa, ITS.
Zakrzewski B. [2016 a], Paneuropejski Korytarz Transportowy Nr II, w: Problemy programowania inwestycji infrastrukturalnych w transporcie. Monografia, J. Brdulak (red.), Warszawa, ITS, s. 7-13.
Zakrzewski B. [2016 b], Transport samochodowy w Polsce wobec problemów dalszego rozwoju na przykładzie regionów wschodnich, „Gospodarka Materiałowa i Logistyka”, T. 1257, nr 5, s. 790-808.