New strategic planning paradigms in enterprises
Main Article Content
Abstract
Dynamics of changes in the environment increases the expectations of bigger effectiveness of the tools for the organization management. Until now commonly used tools cease to be effec-tive, what undermines their usefulness, leading to their complete rejection. This concern in particular to strategic planning, which earlier guaranteed the long-term development of the organization. A new paradigm of strategic planning model presented in this article still may be the groundwork to build a competitive advantage, even in such turbulent conditions, according to the author. The above statement approves his surveys among both Polish and foreign companies, in which strategic planning is still an effective tool for business management.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
Ekonomicznego we Wrocławiu.
2. Berliński L. [2009], Modelowanie strategii biznesu, Toruń, Wyd. Dom Organizatora.
3. Bower J.L., Gilbert C.G. [2008], Jak codzienne decyzje menedżerów wspierają lub niszczą strategię
firmy, „Harvard Business Review Polska”, październik.
4. Cunningham J., Harney B. [2012], Strategy & strategists, Oxford, Oxford University Press.
5. Elkin P.M. [2007], Planowanie i strategie biznesowe, Warszawa, Oficyna a Wolters Kluwer Polska.
6. Huff A.S., Floyd S.W., Sherman H.D., Terjesen S. [2011], Zarządzanie strategiczne. Podejście zasobowe,
Warszawa, Oficyna a Wolters Kluwer Polska.
7. Klasik A., (red.), [1993], Planowanie strategiczne, Warszawa, PWE.
8. Krupski R., (red.), [2014], Zarządzanie strategiczne. Rozwój koncepcji i metod, Wałbrzych, Prace
Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, t. 27.
9. Krzakiewicz K., (red.), [2008], Teoretyczne podstawy organizacji i zarządzania, Poznań, Akademia
Ekonomiczna w Poznaniu.
10. Makowski W., Wodnicki A. [2008], Krótkookresowe korzyści dominują nad planowaniem strategicznym,
„Harvard Business Review Polska”, październik.
11. Mankins M.C., Steele R. [2007], Przestań planować, zacznij decydować, „Harvard Business Review
Polska”, lipiec/sierpień.
12. Moore G.A. [2008], Aby osiągnąć sukces w pespektywie długookresowej skoncentruj się na celach średniookresowych,
„Harvard Business Review Polska”, marzec.
13. Romanowska M. [2009], Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Warszawa, PWE.