Megaprojekty a zarządzanie ryzykiem i wartością
Main Article Content
Abstract
Megaprojekty to przedsięwzięcia realizowane w formie projektów, które charakteryzują się znaczną skalą zaangażowanych środków finansowych. Obecnie ich skala osiąga bezprecedensowe rozmiary w świecie. W artykule zostały omówione problemy zarządzania takimi projektami, pokazana ich specyfika oraz kwestie dotyczące zarządzania ryzykiem i wartością. Zdaniem autora, warunkiem umocnienia pozycji Polski w długim okresie jest realizacja megaprojektu, który będzie można określić jako dzieło przełomowe, wyróżniające Polskę na tle innych krajów.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Goodpasture J.C., Managing projects for value, Management Concepts, Vienna – Virginia 2002.
3. Kerzner H., Project Management. A Systems Approach to Planning, Scheduling and Controlling, John Wiley & Sons, Inc., New Jersey 2009.
4. Knight F.H., Risk, uncertainty and profit, Houghton Mifflin Company, Boston 1921.
5. Rappaport A., Creating shareholder value. The new standard for business performance, The Free Press, New York 1986.
6. Wojtysiak-Kotlarski M., Teoria przedsiębiorstwa a koncepcja zarządzania i praktyka biznesu, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2011.