Przedsiębiorstwo społeczne w teorii konfirmy
Main Article Content
Abstract
Artykuł poświęcony jest dyskusji na temat miejsca przedsiębiorstwa społecznego w teorii konfirmy. Autorka przedstawia charakterystyczne zagadnienia, które teoria ta definiuje, a przedstawiona interpretacja ma na celu wskazanie miejsc dla przedsiębiorstw społecznych w strukturach gospodarki – w jej sferze ekonomicznej i społecznej.
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Brdulak J., Jakubik P., Instytucjonalne i kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości, [w:] Przedsiębiorczość a rozwój regionalny w Polsce, K. Kuciński (red.), Difin, Warszawa 2010, s. 82.
3. Florczak E., Przedsiębiorstwo społeczne, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, 2009, nr 4(13), s. 37-38.
4. Hausner J., Przedsiębiorstwo społeczne w Polsce. Teoria i praktyka, MSAP UEK, Kraków 2008, s. 10.
5. Kerlin J.A., Przedsiębiorstwa społeczne w Stanach Zjednoczonych a w Europie, [w:] Przedsiębiorstwo społeczne. Antologia kluczowych tekstów, Wygnański J.J. (wybór tekstów), Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, Warszawa 2008, s. 120.
6. Noga A., Teorie przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009, s. 218-244.