Tworzenie wartości dla akcjonariuszy przez relacje inwestorskie
Main Article Content
Abstrakt
Relacje inwestorskie są postrzegane jako generator wartości firmy. Zarządzanie oczekiwaniami inwestorów przez efektywne prowadzenie tych relacji kreuje dodatkową wartość dla akcjonariuszy. Autor wskazuje, że dzięki udostępnianiu większej ilości informacji zmniejsza się zmienność stóp zwrotu, a inwestorzy oczekują niższej premii za ryzyko, co przyczynia się do wyższej wyceny spółki. Przytoczone w artykule wyniki badań nad tworzeniem wartości dodanej dla akcjonariuszy dowodzą wzrostu znaczenia RI wśród spółek giełdowych.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
2. Black A., Wright P., Bachman J., Davies J., W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy: kształtowanie wyników działalności spółek, ABC, Warszawa 2000, s. 17-34.
3. Bushee B., Miller G., Investor Relations, Firm Visibility, and Investor Following, University of Pennsylvania, University of Michigan, 2009.
4. Dziawgo D., Nowa formuła relacji inwestorskich, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, 2007, nr 1, Warszawa 2007.
5. Greenwald B., Stiglitz J., Asymmetric information and the new theory of the firm: financial constraints and risk behavior, National Bureau of Economic Research, Working Paper No. 3359, Cambridge, May 1990.
6. Herman A., Kilka refleksji na temat nowych źródeł wzrostu wartości przedsiębiorstwa, [w:] Współczesne źródła wartości przedsiębiorstwa, Herman A., Dobiegała-Korona B. (red.), Difin, Warszawa 2006, s. 35.
7. Marcus B., Wallace S., New dimensions in investor relations: competing for capital in the 21st century, John Wiley and Sons, New York 1997, s. 291-310.
8. Mikołajek-Gocejna M., Otwartość informacyjna spółki jako źródło wzrostu jej wartości, [w:] Value Based Management. Koncepcje, narzędzia, przykłady, Szablewski A., Pniewski K., Bartoszewicz B. (red.), Poltext, Warszawa 2008, s. 449-481.
9. Mikołajek-Gocejna M., Zarządzanie oczekiwaniami inwestorów, [w:] Zmienność rynków a wartość przedsiębiorstwa, Szablewski A. (red.), Poltext, Warszawa 2010, s. 209-237.
10. Niedziółka D., Relacje inwestorskie, PWN, Warszawa 2008, s. 67-69.
11. Palter R., Rehm W., Opening up to investors, “The McKinsey Quarterly”, January 2009, s. 1-5.
12. Ryan T., Jacobs Ch., Hoboken N., Using investor relations to maximize equity valuation, John Wiley and Sons, New York 2005, s. 87-98.
13. Świderska G., W poszukiwaniu optymalnego raportu, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, 2007, nr 1, s. 18-19.
14. http://www.niri.org/ (definicja przyjęta przez NIRI w marcu 2003 r. i nadal aktualna).
15. http://forsal.pl/artykuly/426857,relacje_inwestorskie_investor_relations_kluczem_do_sukcesu_spolki.html.
16. http://www.piri.pl.