Cykl zarządzania wartością IT dla przedsiębiorstwa
Main Article Content
Abstrakt
Celem artykułu jest zaprezentowanie autorskiej klasyfikacji podstawowych generatorów wartości IT dla przedsiębiorstwa, oraz opracowanej na ich podstawie koncepcji cyklu zarządzania wartością IT dla przedsiębiorstwa. Zdefiniowane zostały podstawowe etapy zarządzania, zależności między tymi etapami oraz zakres działań w poszczególnych etapach. W swoich rozważaniach autor wykorzystał w szczególności koncepcje teoretyczne, standardy i dobre praktyki rynkowe z zakresu zarządzania usługami IT oraz zarządzania portfelem inwestycji.
Downloads
Article Details
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.
Bibliografia
2. Copeland, T., Koller, T., Murrin, J., Wycena: mierzenie i kształtowanie wartości firm, WIG-PRESS, Warszawa 1997.
3. Flejterski S., Panasiuk A., Perenc J., Rosa G., Współczesna ekonomika usług, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 32.
4. Herman A., Enterprise Value Creation in the Global Service Economy, [w:] Introduction to Service Engineering, Salvendy G., Karwowski W. (eds.), John Wiley & Sons, London 2010, p. 100.
5. ITIL Service Strategy, The Office of Government Commerce, The Stationery Office, London 2007.
6. Lange O., Ekonomia polityczna, tom I, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1978, s. 19.
7. Orzechowski R., Migracja wartości IT: od produktów do usług, [w:] Migracja wartości w globalnej gospodarce, Szablewski A. (red.), Difin, Warszawa 2009.
8. Sampson S.E., A Unified Service Theory [w:] Introduction to Service Engineering, Salvendy G., Karwowski W. (eds.), John Wiley& Sons, London 2010, pp. 35-36.
9. Szablewski A., Źródła i pomiary wartości firmy, [w:] Wycena i zarządzanie wartością firmy, Szablewski, A., Tuzimek, R. (red.), Poltext, Warszawa 2004.
10. Wolak R., Kalafatis S., Harris P., An Investigation Into Four Characteristics of Services, “Journal of Empirical Generalisations in Marketing Science”, 1998, Vol. 3, , pp. 24-27.