Treść głównego artykułu

Abstrakt

Artykuł ma charakter przeglądu kluczowych zagadnień występujących w obrębie dyscypliny wiedzy znanej jako edukacja moralna. Traktowana jest tu jako podsystem w polityce edukacji i szerzej w polityce publicznej. Omówione zostały główne zjawiska, trendy, trwające dyskusje i spory teoretyczne w dwóch krajach anglosaskich i w Polsce. Charakter artykułu wynika z faktu, iż w polskiej literaturze przedmiotu nie ma praktycznie tekstów poświęconych edukacji moralnej w szkołach. Problematyka jest tylko częściowo podejmowana w obrębie pedagogiki, ale jej ramy konceptualne są inne niż polityki publicznej. W tej ostatniej są one widziane z punktu widzenia tego, co działaniami zbiorowymi można osiągnąć w oddziaływaniu na zachowania oraz postawy dzieci i młodzieży.

Słowa kluczowe

polityka publiczna edukacja edukacja moralna kultura public policy education moral education culture

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Zybała, A. . (2020) „Edukacja moralna w oświacie – trendy i bariery”, Studia z Polityki Publicznej, 6(4(24), s. 81–98. doi: 10.33119/KSzPP/2019.4.4.

Referencje

Read More