Treść głównego artykułu

Abstrakt

Celem artykułu jest pomiar za pomocą metody DEA oraz indeksu Malmquista efektywności oraz produktywności administracji publicznego szkolnictwa wyższego. Do badania przyjęto 58 szkół wyższych podlegających Ministerstwu Nauki i Szkolnictwa Wyższego w latach 2014-2017. Uzyskane wyniki efektywności oscylują wokół 70%. Najbardziej efektywne okazały się uczelnie pedagogiczne, a najmniej rolnicze. Natomiast największy wzrost produktywności odnotowano w roku akademickim 2015/2016 w uczelniach technicznych.

Słowa kluczowe

administracja szkolnictwo wyższe efektywność DEA administration higher education efficiency DEA

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Brzezicki, Łukasz (2020) „Efektywność i produktywność administracji szkolnictwa wyższego”, Studia z Polityki Publicznej, 7(1(25), s. 9–25. doi: 10.33119/KSzPP/2020.1.1.

Referencje

Read More