Treść głównego artykułu

Abstrakt

Poszukując punktu wyjścia dla tytułowej koncepcji, można koncentrować się na prawie Unii Europejskiej jako szeroko postrzeganej podstawie, obejmującej akcesję państw UE, a zatem ich członkostwo. W tym kontekście można postawić następujące istotne pytanie: Skąd możemy otrzymać wiedzę o Unii Europejskiej? Odnosząc się do prawnej korelacji w tym zakresie, możemy powiedzieć, że odpowiedź na nie leży w odpowiednim traktacie pierwotnego prawa Unii Europejskiej. Jest oczywiste, że ta odpowiedź nie jest przedmiotem wątpliwości. Jednakże sama odpowiedź nie okazuje się całościowa, kiedy zróżnicujemy fundamenty Unii Europejskiej wobec formalnego członkostwa i rozwoju przynależności. Ogólnie mówiąc, pierwsze dwa obszary legitymizują przedstawione powyżej pytanie, dotyczące "skąd", w odmienny sposób w stosunku do sposobu, w jaki jest legitymizowane w trzecim obszarze. Część zyskuje na znaczeniu wraz z tym, jak skłaniamy się, aby (ostatecznie) wyjaśnić rozwój Unii Europejskiej przez europejską legislację. Można zastosować to podejście, ale należy brać pod uwagę, że takie działanie okazuje się, przede wszystkim, jednowymiarowe. Działanie, zasadniczo, okazuje się antyrozwojowe, jako że uznaje się je za niezdolne do rzucenia światła na Unię Europejską w wielu aspektach jej funkcjonowania. Z powyższych powodów główna teza tekstu głosi, że metodologiczne sposoby badania Unii Europejskiej powinny być oparte na odwołaniu się do badania Unii jako wspólnoty, Unia w ramach Unii. Aby pomóc zilustrować to rozumowanie, stosuję znane inter, które jest szeroko stosowane w metodologiach nauk. Przypisuję mu generację nowych koncepcji, te, które pozwalają na badanie złożonych struktur UE, i przez badanie powstaje nadzieja na ukucie nowych postulatów dotyczących kierowania Unią jako praktyką. Niewątpliwie inter jest zrekonstruowany na podstawie nowoczesnej wiedzy jako takiej. Tylko wówczas konceptualizujemy ją i wychodzimy od tej konceptualizacji, rekonstruujemy postulaty skierowane do UE, już nie w wąskich, prawniczych kategoriach, jako że prawo UE nie przedstawia odrębnie zróżnicowanej teorii.

Słowa kluczowe

Unia Europejska metodologia polityka publiczna politologia wiedza badania społeczne European Union methodology public policy political science science social studies

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Kaźmierczyk, S. (2016) „W poszukiwaniu koncepcji badań Unii Europejskiej”, Studia z Polityki Publicznej, 3(2(10), s. 129–152. doi: 10.33119/KSzPP.2016.2.6.

Referencje

Read More