Treść głównego artykułu

Abstrakt

W niniejszym opracowaniu dokonano analizy wdrożenia nowego systemu wyborczego (system jednoizbowy, system dwóch głosów) w praktyce w 2008 r. Skoncentrowano się na badaniu dwóch aspektów: po pierwsze, świadomości wyborców nowego systemu wyborczego; po drugie, wpływ nowego systemu wyborczego na system partyjny. W metodach badawczych artykuł ten łączy analizę poszczególnych danych ankietowych i informacji o wynikach wyborów, próbując znaleźć odpowiedź na pytanie o tajwańską wyborców wiedzę na temat sytuacji w systemie wyborczym, czynniki wpływające na znajomość systemu wyborczego , a także kwestie wpływu nowego systemu wyborczego na zmianę i rozwój systemu partii politycznej. Badania wykazały, że: tajwańska świadomość wyborców dotycząca obecnego systemu wyborczego nie jest wysoka. Dalsze badania zależności między wiedzą o systemie wyborczym a wyborem do głosowania, a także kontrola innych możliwych czynników wpływu, wykazały, że wyborcy, którzy mają bardziej poprawne i jasne zrozumienie systemu wyborczego, mają tendencję do głosuj na małe imprezy. Z wyników ogólnych informacji wynika, że ​​praktyka systemu wyborczego doprowadziła do spadku pluralistycznych poglądów. Liczba skutecznych partii w parlamencie znacznie zmniejszyła się do tej przed restrukturyzacją. Nowy system wyborczy utrudnił przetrwanie małym partiom, a tempo zmarnowanego głosowania w regionalnym okręgu wyborczym dramatycznie wzrosło, utrudniając reprezentowanie pluralistycznych poglądów. Te ewentualne problemy spowodowane przez nowy system wyborczy również wywołały reakcje i inicjatywy wśród krajowej opinii publicznej dotyczące reformy systemu wyborczego w 2015 roku.

Słowa kluczowe

system wyborczy system partii politycznej świadomość polityczna preferencje polityczne electoral system political party system political awareness political preferences

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Lin, C.- chu . (2016) „Polityka wyborcza na Tajwanie: 2008-2012”, Studia z Polityki Publicznej, 3(4(12), s. 57–75. doi: 10.33119/KSzPP.2016.4.3.

Metrics

Referencje

Read More