W poszukiwaniu organizacyjnych przestrzeni kreatywności

Autor

DOI:

https://doi.org/10.33119/SIP.2018.161.4

Słowa kluczowe:

organizacja, przestrzeń, kreatywność, model konceptualny

Abstrakt

Kreatywność jest procesem lub rezultatem przejawiającym się w określonej przestrzeni. W badaniach zastosowano oryginalny model wymiarów przestrzeni organizacji, odnosząc poszczególne wymiary, takie jak: przestrzeń fizyczna, globalna, lokalna, topiczna czy też cyberprzestrzeń, do uwarunkowań kreatywności. Tekst ma charakter teoriopoznawczy, oparty na rozumowaniu dedukcyjnym, konceptualizacji oraz studiach literaturowych.

Downloads

Download data is not yet available.

Bibliografia

1. Adamik A., Zakrzewska-Bielawska A., Organizacja w sieciach współpracy – od prostych do
złożonych form współpracy międzyorganizacyjnej, w: Nauka o organizacji. Ujęcie dynamiczne,
red. A. Adamik, Oficyna a Wolters Kluwer, Warszawa 2013.
2. Amin A., Roberts J., Community, Economic Creativity, and Organization, Oxford University
Press, Oxford 2008.
3. Bieńkowska J., Kultura sieci, w: Metody zarządzania kulturą organizacyjną, red. Ł. Sułkowski,
Cz. Sikorski, Difin, Warszawa 2014.
4. Bratnicki M., Strużyna J., Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, Wydawnictwo AE w Katowicach,
Katowice 2001.
5. Brzóska J., Model biznesowy – współczesna forma modelu organizacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem,
„Organizacja i Zarządzanie” 2009, nr 2, 6.
6. Castells M., The Informational City. Infromation Technology, Economic restructuring and the
Urban-regional process, Basil Blackwell, Oxford 1989.
7. Cieśliński W., Kwantowanie przestrzeni organizacyjnej z zastosowaniem zaawansowanych
technologii na przykładzie sportu, „Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej Zarządzanie”
2016, nr 23, t. 1.
8. Crang M., Thrift N., Thinking space, Routledge, London 2000.
9. Cyfert S., Mechanizmy zarządzania granicami – propozycja teoretycznego ujęcia i wyniki badań
empirycznych, „Współczesne Zarządzanie” 2012, 3.
10. Cyfert S., System granic architektury procesów organizacji – determinanty kształtowania i dysfunkcje
w definiowaniu, w: Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem – wiodące orientacje,
red. J. Lichtarski, S. Nowosielski, G. Osbert-Pociecha, E. Tabaszewska-Zajbert, „Prace
Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2014, nr 340.
11. Czakon W., Sieci w zarządzaniu strategicznym, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2012.
12. Evans D., The Internet of Everything, Cisco Internet Business Solutions Group, 2012. http://
www.cisco.com/c/dam/en_us/about/ac79/docs/innov/IoE.pdf
13. Falencikowski T., Spójność modeli biznesu, koncepcja i pomiar, CeDeWu, Warszawa 2013.
14. Foucault M., O innych przestrzeniach. Heterotopie, tłum. M. Żakowski, „Kultura Popularna”
2006, nr 2.
15. Giddens A., The Consequences of Modernity, Stanford University Press, Stanford 1990.
16. Granice zarządzania, red. M. Romanowska, J. Cygler, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie,
Warszawa 2014.
17. Hernes T., Organization as Evolution of Space, w: The Northern Lights: Organization Theory
in Scandinavia, red. B. Czarniawska-Joerges, G. Sevon, Liber, Malmö, Oslo 2003.
18. Hernes T., The Spatial Construction of Organization, Benjamins, Amsterdam 2004.
19. Jelonek D., Przestrzeń internetowa w otoczeniu organizacji. Implikacje dla zarządzania strategicznego,
Prace Naukowe WWSZiP 2012, nr 22 (2).
20. Jelonek D., Zarządzanie relacjami z klientami w wirtualnym otoczeniu organizacji, „Studia
i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów SGH” 2014, nr 136.
21. Kiełtyka L., Komunikacja w zarządzaniu. Techniki, narzędzia i formy przekazu informacji,
Placet, Warszawa 2002.
22. Kostera M., Kultura i kultura organizacyjna, „Przegląd Organizacji” 1989, nr 8.
23. Koźmiński A., Latusek-Jarczak D., Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu,
Oficyna Wydawnicza Wolters Kulwer, Warszawa 2014.
24. Krzakiewicz K., Cyfert S., The Network Concept of Strategic Management and its Limitations,
„Management” 2013, vol. 17, no. 1.
25. Magruk A., Analiza niepewności w złożonych dynamicznych systemach – przypadek Interentu
Rzeczy, „Przegląd Organizacji” 2016, 1.
26. Mikuła B., Organizacje oparte na wiedzy, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2006.
27. Niemczyk J., Strategia. Od planu do sieci, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2013.
28. Nizard G., Metamorfozy przedsiębiorstwa. Zarządzanie w zmiennym otoczeniu organizacji,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
29. Nogalski B., Kultura organizacyjna. Duch organizacji, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu
Organizacyjnego, Bydgoszcz 1998.
30. Nogalski B., Karpacz J., Wójcik-Karpacz A., Organizacyjne uczenie się w perspektywie relacji
międzyorganizacyjnych, w: Relacje międzyorganizacyjne w naukach o zarządzaniu, red. A. Koźmiński,
D. Latusek-Jurczak, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2014.
31. Nonaka I., Krogh G. von, Voelpel S., Organizational Knowledge Creation Theory: Evolutionary
Paths and Future Advances, „Organization Studies” 2006, 27 (8).
32. Nonaka I., Toyama R., Hirata T., Managing Flow: A Process Theory of the Knowledge-based
Firm, Palgrave Macmillan, Basingstoke, New York 2008.
33. Pachura P., BA jako przestrzeń kontekstu w procesie zarządzania wiedzą, „Prace Naukowe Uniwersytetu
Ekonomicznego we Wrocławiu” 2016, nr 422.
34. Pachura P., Management and Space — Introduction to Conceptualization, „Przegląd Organizacji”
2016, 1.
35. Pachura P., O przestrzeni w zarządzaniu. Studium metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe
PWN, Warszawa 2016.
36. Perechuda K., Dyfuzja wiedzy w przedsiębiorstwie sieciowym, wizualizacja i kompozycja,
Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2013.
37. Perechuda K., Cieśliński W., Chomiak-Orsa I., Nielokalność inkrementalnej strategii zarządzania
kapitałem relacyjnym w cyberprzestrzeni organizacyjnej przedsiębiorstw, Prace Naukowe
WWSZiP 2012, nr 22 (2).
38. Peters T., Liberation Management: Necessary Disorganization for the Nanosecond Nineties,
Macmillan, London 1992.
39. Sikorski Cz., Kultura organizacyjna, C. H. Beck, Warszawa 2002.
40. Sopińska M., Innowacyjne modele biznesu dla IT – wyzwania i perspektywy rozwoju, „Informatyka
Ekonomiczna, Business Informatics” 2014, 1/31.
41. Sopińska A., Mierzejewska W., Zasobowe uwarunkowania otwartych innowacji, w: Zarządzanie
strategiczne w teorii i praktyce, red. A. Kaleta, K. Moszkowicz, A. Witek-Crabb, Prace
Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 2016, nr 444.
42. Sopińska A., Wachowiak P., Pozyskiwanie wiedzy w organizacjach Born Global, w: Wiedza
w kreowaniu przedsiębiorczości, red. K. Perechuda, I. Chomiak-Orsa, Wydawnictwo Wydziału
Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013.
43. Stachowicz J., Przedsiębiorczość technologiczna kluczową siłą rozwoju przedsiębiorstw wysokich
technologii, „Zeszyty Naukowe Organizacja i Zarządzanie” 2015, z. 83.
44. Strużyna J., Okopska M., Kategoryzacja otwartości organizacji i rozciąganie granicy praktyki
zarządzania, w: Granice zarządzania, red. M. Romanowska, J. Cygler, Oficyna Wydawnicza
SGH w Warszawie, Warszawa 2014.
45. Styhre A., Engberg T., Space of Consumption: From Margin to Centre, „Ephemera” 2003, 3/2.
46. Sułkowski Ł., Czy warto zajmować się kulturą organizacyjną?, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”
2008, nr 6.
47. Suszyński C., Współtworzenie wartości jako proces przesuwający granice organizacji i zarządzania,
w: Granice zarządzania, red. M. Romanowska, J. Cygler, Oficyna Wydawnicza SGH
w Warszawie, Warszawa 2014.
48. Yip S., Strategia globalna, PWE, Warszawa 2004.

Pobrania

Opublikowane

2019-08-16

Jak cytować

Pachura, P. (2019). W poszukiwaniu organizacyjnych przestrzeni kreatywności. Studia I Prace Kolegium Zarządzania I Finansów , (161), 55–65. https://doi.org/10.33119/SIP.2018.161.4

Numer

Dział

Dział główny