Treść głównego artykułu

Abstrakt

Szanowni Państwo
Problemy związane z edukacją zawsze wywołują silne emocje. W ostatnich latach wprowadzono wiele zmian w funkcjonowaniu szkolnictwa wyższego, a debaty o przyszłości polskich uczelni stają się coraz bardziej otwarte i zataczają coraz szersze kręgi w środowisku naukowców, doktorantów, studentów, a też i praktyków. Wybijającym się tematem dyskusji, wskazującym na wiele wciąż nie rozwiązanych problemów szkół wyższych, jest jakość kształcenia, której poświęcony był poprzedni numer Edukacji Ekonomistów i Menedżerów. Bieżący numer kwartalnika stanowi kontynuację tych zagadnień, a także sygnalizuje kolejne dylematy podmiotów szkolnictwa wyższego oraz innych instytucji edukacji formalnej i pozaformalnej, jak również konieczność uruchamiania w tych warunkach zachowań przedsiębiorczych, tak aby sprostać wciąż nowym wyzwaniom. Do zagadnienia zarządzania jakością w polskich uczelniach bezpośrednio odnosi się w swoim artykule Jakub Brdulak. W tym kontekście weryfikuje rozumienie pojęcia jakości, przedstawia wybrane problemy związane z działalnością akredytacyjną w Polsce oraz wskazuje na konkretne korzyści wynikające ze sprawnego funkcjonowania wewnętrznych systemów zapewniania jakości na przykładzie wybranych uczelni zagranicznych. (fragment tekstu)

Słowa kluczowe

słowo wstępne

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Jabłonowska, L. . (2015). Słowo wstępne. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 37(3), 7–9. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/EEiM/article/view/1744

Referencje

    -