Treść głównego artykułu

Abstrakt

We współczesnym społeczeństwie pseudonauka coraz silniej oddziałuje na postawy i zachowania społeczne. Zmusza to szkoły wyższe do kształtowania wśród studentów odpowiednich kompetencji, pozwalających im na ocenę prawdziwości wiedzy i identyfikację pseudonauki. W artykule podjęto próbę odpowiedzi na pytanie: jakie elementy tworzą wypowiedzi studentów na temat prawdziwości wiedzy naukowej jako jej cechy? Założono, że odpowiedź na to pytanie stanowi podstawę procesu kontroli efektów edukacji akademickiej w zakresie radzenia sobie z pseudonauką. Cel ten zrealizowano poprzez zaprezentowanie wyników badania, w którym zastosowano analizę treści 33 losowo wybranych pisemnych wypowiedzi studentów na temat prawdziwości jako cechy wiedzy naukowej. Badanie wykazało, że mimo znajomości i posługiwania się kategoriami wiedzy naukowej i jej prawdziwości studenci przejawiali ograniczone kompetencje w radzeniu sobie z problemem pseudonauki.

Słowa kluczowe

prawdziwość pseudonauka wiedza naukowa

Szczegóły artykułu

Jak cytować
Strużyna, J., & Marzec, I. (2021). Prawdziwość wiedzy naukowej i pseudonauka w percepcji studentów. Edukacja Ekonomistów I Menedżerów, 61(3). https://doi.org/10.33119/EEIM.2021.61.3

Referencje

Read More