Geobiznes

Teresa Pakulska (1), Małgorzata Poniatowska-Jaksch (2)
(1) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska,
(2) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska

Abstrakt

Rewolucja informacyjna sprawiła, że przedsiębiorstwa działają zarówno w przestrzeni tra-dycyjnej, jak i wirtualnej. Ten drugi wymiar zmienia istniejące w przeszłości modele biznesu, a tym samym implikuje konieczność nieco odmiennego niż w czasach rewolucji przemysło-wej spojrzenia na znaczenie otoczenia i jego rolę w kształtowaniu przewag konkurencyj-nych przedsiębiorstwa. W artykule została przedstawiona autorska propozycja analityczna holistycznego spojrzenia na biznes, określona jako geobiznes. U podstaw tej koncepcji znajdują się trzy założenia: każda działalność gospodarcza prowadzona jest w geoprzestrze-ni, rynek, na którym konkurują przedsiębiorstwa, ewoluuje w kierunku rynku otwartego, pomiędzy geoprzestrzenią i biznesem istnieją silne współzależności.

Bibliografia

Read More

Autor

Teresa Pakulska
Małgorzata Poniatowska-Jaksch
Pakulska, T., & Poniatowska-Jaksch, M. (2017). Geobiznes. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 43(2), 9–20. https://doi.org/10.5604/01.3001.0010.4674