Metaverse – nadmierny szum czy nowe szanse dla biznesu? (cz. 1)

Włodzimierz Szpringer (1)
(1) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska

Abstrakt

Celem artykułu (cz.1) jest analiza metaverse z perspektywy kluczowych wyzwań dla regulacji, jak również kwestie szans i zagrożeń dla biznesu. Istnieją różnice poglądów na temat potencjalnych implikacji metaverse na ludzi i biznes. Część badaczy sądzi, że jest to tylko inkrementalny rozwój rozszerzonej (mieszanej) rzeczywistości, trend rozwoju serwisów społecznościowych, gamingu i rozrywki, bez cech przełomowej innowacji. Inni wskazują na jakościowe zmiany środowiska Internetu, już obecnie wpływające na penetrację metaverse przez korporacje i nowe modele biznesowe. Metody badawcze to przegląd literatury, prawa i orzecznictwa, z uwzględnieniem ekonomicznej analizy prawa.

Bibliografia

Read More

Autor

Szpringer, W. (2024). Metaverse – nadmierny szum czy nowe szanse dla biznesu? (cz. 1). Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 68(2), 55–67. https://doi.org/10.33119/KNoP.2023.68.2.4