Jak zbudować nową markę?

Katarzyna Majchrzak (1)
(1) Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Polska

Abstrakt

Dlaczego tylko nieliczne nowe marki wprowadzane na rynek odnoszą sukces? Istnieje szereg reguł dotyczących kreowania marek i zarządzania nimi, jednakże większość z nich nie ma charakteru uniwersalnego. Dlatego też przyjmując własną ścieżkę kreowania marki należy pamiętać, że istotą brandingu jest spełnianie obietnic. W branży naftowej dominuje koncepcja tożsamości monolitycznej (nazywana również opcją korporacyjną), ale stosuje się również koncepcję „dom marek” (branded). Taką koncepcję przyjął Polski Koncern Naftowy Orlen, rozpoczynając w 2005 roku wprowadzanie na rynek ekonomicznej marki stacji paliw. Artykuł prezentuje dylematy wyboru i drogi dojścia do powołania marki Bliska, której w roku 2008 przyznano 33 miejsce w gronie najbardziej wartościowych polskich marek.

Bibliografia

1. Marki polskie − Ranking najcenniejszych polskich marek, „Rzeczpospolita”, 10.12.2008, dodatek, s. 6.
2. Olins W., Wally Olins o marce, Instytut Marki Polskiej, Biblioteka Akademii Marek, Seria „Gospodarka pod własną banderą”, Warszawa 2004, s. 172.

Autor

Katarzyna Majchrzak
Majchrzak, K. . (2009). Jak zbudować nową markę?. Kwartalnik Nauk O Przedsiębiorstwie, 10(1), 72–79. Pobrano z https://econjournals.sgh.waw.pl/KNoP/article/view/2327

Article Details

Metrics