Abstrakt
Dlaczego tylko nieliczne nowe marki wprowadzane na rynek odnoszą sukces? Istnieje szereg reguł dotyczących kreowania marek i zarządzania nimi, jednakże większość z nich nie ma charakteru uniwersalnego. Dlatego też przyjmując własną ścieżkę kreowania marki należy pamiętać, że istotą brandingu jest spełnianie obietnic. W branży naftowej dominuje koncepcja tożsamości monolitycznej (nazywana również opcją korporacyjną), ale stosuje się również koncepcję „dom marek” (branded). Taką koncepcję przyjął Polski Koncern Naftowy Orlen, rozpoczynając w 2005 roku wprowadzanie na rynek ekonomicznej marki stacji paliw. Artykuł prezentuje dylematy wyboru i drogi dojścia do powołania marki Bliska, której w roku 2008 przyznano 33 miejsce w gronie najbardziej wartościowych polskich marek.
Bibliografia
2. Olins W., Wally Olins o marce, Instytut Marki Polskiej, Biblioteka Akademii Marek, Seria „Gospodarka pod własną banderą”, Warszawa 2004, s. 172.
Autor
Autor (Autorzy) artykułu oświadcza, że przesłane opracowanie nie narusza praw autorskich osób trzecich. Wyraża zgodę na poddanie artykułu procedurze recenzji oraz dokonanie zmian redakcyjnych. Przenosi nieodpłatnie na Oficynę Wydawniczą SGH autorskie prawa majątkowe do utworu na polach eksploatacji wymienionych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – pod warunkiem, że praca została zaakceptowana do publikacji i opublikowana.
Oficyna Wydawnicza SGH posiada autorskie prawa majątkowe do wszystkich treści czasopisma. Zamieszczenie tekstu artykuły w repozytorium, na stronie domowej autora lub na innej stronie jest dozwolone o ile nie wiąże się z pozyskiwaniem korzyści majątkowych, a tekst wyposażony będzie w informacje źródłowe (w tym również tytuł, rok, numer i adres internetowy czasopisma).
Osoby zainteresowane komercyjnym wykorzystaniem zawartości czasopisma proszone są o kontakt z Redakcją.