Syndrom wartości
Main Article Content
Abstract
Wątki aksjologiczne w naukowym badaniu podmiotów i procesów gospodarczych rodzą szereg wątpliwości metodologiczno-terminologicznych oraz skłonność do zastępowania ekonomicznej analizy faktów gospodarczych ich ideologicznie zabarwionymi ocenami. Artykuł stara się uzmysłowić i uporządkować ten chaos myślowy, dotyczący zwłaszcza rozumienia słowa „wartość” i zaprasza do dyskusji nad aksjologicznym podejściem w badaniu gospodarki i gospodarowania. Ta dyskusja powinna być oparta na potraktowanych krytycznie twierdzeniach wynikających z dotychczasowego dorobku nauk ekonomicznych i poparta logiczną argumentacją, odnoszącą te twierdzenia do konkretnej rzeczywistości gospodarczej, społecznej i kulturowej. Chodzi bowiem o rozumowe uchwycenie tych zależności i przedstawienie ich konsekwencji ekonomicznych oraz aksjologicznych
Downloads
Article Details
The author of the article declares that the submitted article does not infringe the copyrights of third parties. The author agrees to subject the article to the review procedure and to make editorial changes. The author transfers, free of charge, to SGH Publishing House the author's economic rights to the work in the fields of exploitation listed in the Article 50 of the Act of 4 February 1994 on Copyright and Related Rights – provided that the work has been accepted for publication and published.
SGH Publishing House holds economic copyrights to all content of the journal. Placing the text of the article in a repository, on the author's home page or on any other page is allowed as long as it does not involve obtaining economic benefits, and the text will be provided with source information (including the title, year, number and internet address of the journal).
References
2. Chrostowski J. [2013], Grafy widzą lepiej, „Polityka”, nr 20(2907).
3. Flassbeck H. [2013], Rozbić skarbonki, „Polityka”, nr 28(2915).
4. Handy Ch. [1999], Wiek paradoksu, Warszawa, Dom Wydawniczy ABC.
5. Herman A. [2015], Aksjologiczne aspekty teorii i praktyki zarządzania wartością, „Kwartalnik Nauko Przedsiębiorstwie”, nr 2(35).
6. Khun Th.S. [1985], Dwa bieguny, tradycja i nowatorstwo w badaniach naukowych, Warszawa, PWN.
7. Kuciński K. (red.) [2010], Metodologia nauk ekonomicznych – dylematy i wyzwania, Warszawa, Difin.
8. Kuciński K. (red.) [2014], Naukowe badanie zjawisk gospodarczych, Warszawa, Wolters Kluwer.
9. Kuciński K. (red.) [2015], Elementy metodyki rozprawy doktorskiej, Warszawa, Difin.
10. Kuciński K. [2015], Glokalizacja a zarządzanie, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, nr 3(36).
11. Putman H. [1979], What theories are not, “Philosophical Papers”, Vol. 1.
12. Stacewicz J. [2003], W stronę metaekonomii, Warszawa, Oficyna Wydawnicza SGH.
13. Stachak St. [2003], Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Warszawa, Książka i Wiedza.
14. Sutton R.I., Staw B.M. [1995], What theory is not, “Administrative Science Quarterly”, Vol. 40, No. 3.
15. Wojtysiak-Kotlarski M. [2011], O metodologii nauk ekonomicznych, Warszawa, Oficyna WydawniczaSGH.